Nif Dağı’nda Kavaklıdere’den Gökdere’ye (22 Ocak 2017)

Önceki yıllara göre çok daha fazla karlı günler geçtikten sonra, güneşli fakat soğuk bir günde Nif Dağı’nda Kavaklıdere’den Gökdere’ye yürüdük. Petkim Trek’li 13 arkadaş, Zafer Gürhan rehberliğinde güzel bir etkinlik yaptık.

PetkimTrek Grubu Sabah 7:44’de İzban Salhane İstasyonu’nda buluştuktan sonra Kavaklıdere’ye doğru yola çıktık. Köyü geçip Nato Sığınağı olarak bilinen bölgeden sonra 8:45’de yürüyüşe başlamak üzere araçtan indik.

Orman içindeki toprak yangın yollarından ilerliyoruz. Nif dorukları güneşli gözükmesine karşın, yürüdüğümüz vadiler henüz gölge olduğundan hava çok soğuk. Genelde zemindeki donmuş toprak üzerinde yürürken, yer yer buzlanmış kesimlerden geçtik. Yol kenarındaki dereciklerden akan suların da, yükseklerde eriyen karlardan oluştuğunu düşünüyoruz.

Son yıllarda bolca yapılan yangın yolları burada da bilinen patikaları yok ettiğinden, çoğunlukla toprak yollarda kaldık. Neredeyse öğleye kadar hep bu şekilde yollardan ve gölgede yürüyerek yükseldik. Nihayet çıkışın sona erdiği ve Nif’in karlı zirve konisini gören  güneşli bir noktada öğle molası vermeye karar verdik.

nif

Mola sırasında 6-7 kişilik motorlu bir grup kamp ateşimizin yakınına kadar geldiler. Çoğu bizim gibi toprak yoldan gelmesine karşın birkaç tanesi iyice dallanmış patikalar içinden ilerleyip meydana çıktılar. Motorlu gençlerle biraz sohbet ettik ve onları zirveye doğru çıkan toprak yangın yoluna uğurladık.

Biraz da ateş başında birlikte sohbet ettikten sonra, neredeyse bir saate varan molaya son verip tekrar yürüyüşe geçtik. Bundan sonra Gökdere’ye doğru ve gene toprak yollardan alçalmaya başladık. Artık iyice yükselen güneş ortamı ısıttığından ve zemin de yürüyüş için çok elverişli olduğu için, sadece bir kısa moladan sonra Gökdere Kanyonu bölgesine girdik. Daha doğrusu girmişiz de haberimiz yok! Zira yapılan yeni yol kanyonu bitirmiş. Gene dere akıyor kuşkusuz, ancak derenin her iki yakasındaki muhteşem kanyon yeşilliği tahrip olmuş. Kayalar kırılmış, ağaçlar kesilmiş ve bir dünya cenneti kanyon yok edilmiş; elleri kırılsın inşallah!

Kanyonu bitiren yol, köyden önceki piknik alanına varmadan birkaç yüz metreye kadar gelmiş. Kanyondan kalan bu son güzel bölgeyi belki de son olarak geçtikten sonra, köye doğru devam edip Saat 16 gibi etkinliği Gökdere Muhtarlığı altındaki kahvede bitirdik. Kanyon cinayetinden sonra, piknik alanı çevresinin pisliği ve köyün rezil çarpık yapılaşması da bugünün acıklı çirkin manzaralarıydı. Biz güzel bir yürüyüş yaptık, günün tek tesellisi bu oldu.

Bu etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşların medyada paylaştığı fotoğraflardan seçtiklerimden hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.