DUMANLIDAĞ ZİRVE ETKİNLİĞİ (5 Mart 2017)

Güzel bir bahar gününde, PetkimTrek ile, Zafer Gürhan rehberliğinde, Dumanlıdağ zirve etkinliği yaptık. Böylece en son 2010 yılında zirveye  çıktığımdan beri, rüzgar santralleri montajından sonra Dumanlıdağ zirveye gitmeme kararımı sonladırmış oldum.

PetkimTrek’li 8 arkadaş Çukurköy yolunda Rehberimizin belirlediği bir noktada araçtan inerek Dumanlıdağ zirve etkinliğini 8:45’de başlattık. Pırıl pırıl bir gökyüzü altında güneşli güzel bir gün olacağı belli olmuştu ama, bu noktadaki rüzgar oldukça üşütücüydü başlangıçta.

Batıya doğru zirve tarafına yönelirken 400 küsür metrelerden itibaren yavaş yavaş yükseliyoruz. Sol tarafımızdaki Menemen ovasını, Spil tarafından itibaren Foça tepelerine kadar görebiliyoruz.  Bu sırada Menemen üstündeki hava, sabah ayazı altında tertemiz gözükürken, İzmir tarafı yoğun bir is altında gözüküyor. Şimdilerde hava sıcaklıkları 20 dereceleri geçtiği halde bu kadar hava kirliliği olursa, geçtiğimiz kış aylarındaki yoğun ısınmanın yarattığı dumanlı gökyüzünü tahmin etmek zor değil.

Dumanlıdağ “Kavea” güney kısmını oluşturan tepelerin en yüksek kısmı olarak, bize göre sağında yeralan Selen kayalıklarına doğru yükselirken, bir taraftan da Zafer’in yıllar önce bu bölgede gördüğü Hitit kabartmalı kayayı arıyoruz. Bu şekilde devam ederek önümüzdeki yüksekliği geçip boyuna ulaştığımızda birden Dumanlıdağ zirve konisi bütün ihtişamı ile ortaya çıktı. Ancak benim beklediğimden çok uzakta gibi duruyor zirve. Herne kadar önceki yıllarda 13 defa Dumanlıdağ zirve etkinliği yapmış olsam da, bu taraftan hiç gitmemiştim ve doğrusu bu manzarayı biraz daha zirveye yakın bir noktada umuyordum!

Birlikte başladığımız bir çok etkinlerinde daha önce yaptıkları gibi, gene iki arkadaşımız gruptan ayrıldılar ve zirveye doğru tırmanışlarını hızlandırdılar. Kalanlar rehberimizin temposunda zirve yürüyüşünü sürdürdük. Zirvedeki gözetleme kulesinin dibindeki rüzgar santralı ve hemen bizim tırmandığımız rotanın yukarısındaki ikincisi, kocaman kanatlarını adeta bize doğru savurarak, bu güzel dağın zirvesini zapdetmiş teknolojik devler(!) gibi, doğal ortama aykırı duruyorlardı.

Hepimiz zirveye ulaştığımızda, muhtemelen önden gelenlerden bir saat kadar sonra, Saat:1:15 gibi harabe halindeki gözetleme kulesinin dibinde etkinliğin tırmanış kısmını bitirmiş olduk. Birlikte ve teker teker fotoğraflar çektik. Bu sırada ısınan havayla oluşan sisli hava, zirveden çektiğimiz fotoğralarda manzaraların netliği azaltıyordu.

DSC08354pazar1311 Bir saat kadar süren zirvedeki öğle molasından sonra inişe geçtik. Önce geldiğimiz tarafa yönelerek, hızlı bir tempo ile ve bu defa hep birlikte, Dumanlıdağ kaveasının sol tarafında ulaştığımız boyun bölgesine kadar ayni rotadan gittik. Sonra aşağıya doğru inmeye başladık. Beklediğimden çok çabuk bir şekilde dönüş rotamızın Manastır bölgesindeki çeşmeye ulaştık. Buradan zirve konisi çok görekemli gözüküyor. Ayrıca bu çeşmenin suyu çok lezzetli olduğundan içmelere doyamadık.

Manastır çeşmesinden sonra hemen çeşmenin altından dimdik inmeye başladık. Zemin her zamanki gibi taşlık olduğundan iniş biraz bıktırıcı bir monotonluk yaptı. Diğer taraftan güneş ışınları da tıpkı bir yaz günü parlaklığındaki gibi yıpratıcıydı. Buralarda bizim iki kafadar gene hızlanarak grubun önünde inişi sürdürürken, kalanlar rehberimizle ayni tempoda devam ettik.

En aşağıdaki vadinin dere tabanına kadar indikten sonra karşı sırtta yükseldik ve Hatundere’ye giden toprak yola girdik. Bundan sonra tempomuz tekrar arttı ve aşağılardaki, bu mevsimde yemyeşil olan otlaklarda gezinen koyunların melemelerini dinliyerek devam ettik. Hatundere’yi gördükten sonra arada durup geriye baktığımızda Dumanlıdağ zirve konisinin ihtişamından tekrar etkilendik. Ayrıca zirveye kadar tırmandığımız rota da buralardan oldukça uzun ve zorlu bir tırmanış yaptığımızı açıkça gösteriyordu.DSC08386pazar1744

Hatundere’ye kadarki toprak yolda tempomuz biraz daha hızlandı ve saat 18:10 gibi köy içinde 20 km kadar süren etkinliği bitirdik. Köy kahvesinden çaylar kahveler içildikten sonra aracımıza binerek İzmir’e doğru yola çıktık.

Bu zorlu ve güzel zirve etkinliği boyunca çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimden ve arkadaşların paylaştıklarından hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

Bugüne kadarki 58 Dumanlıdağ etkinliklerimde 14 defa zirve yapmışım:

21 499 28 Eylül 2010 Menemen Hatundere,Zirve Zafer Gürhan
27 649 5 Mart 2017 Çukurköy Yolu,Zirve,Hatundere (20km.) Zafer Gürhan

DUMANLIDAĞ ZİRVE ETKİNLİĞİ (5 Mart 2017)” hakkında 3 yorum

1. Şinasi Bey, güzel bir etkinlik idi, kaleminize sağlık, son km.lerdeki Petkim muhabbetiniz çok iyi geldi, inişi anlayamadık:)) Sağlıcakla.

2. Nereye gittiğin değil kiminle olduğun değerlidir mealindeki gibi, defalarca gittiğimiz taşlı tozlu Dumanlıdağ parkurları birlikte güzel etkinlikler yaşatabiliyor. Selamlar.

3. Dumanlıdağ zirve dönüşü kısa bir mola yaptığımız Manastır mıntıkasındaki çınar ağacı dibindeki çeşmeye Manastır Çeşmesi dedi rehberimiz Zafer Gürhan. Daha önceki bir Dumanlıdağ yürüyüşümüzde(25 Ocak 2015 İdadik A Yürüyüşü) burada öğle molası verilmişti. O zaman bu mıntıkaya Uzunhasanlar dendiği ifade edilmişti. Çeşmeye de Uzunhasanlar Çeşmesi veya tepesindeki muhteşem Akçaağaç adından çıkarak Akçeşme denilmişti. Neticede birkaç isim var; başka bilgisi olan varsa buradan paylaşabilir.