Çatalkaya’dan İzmir Körfezini Seyrettik (2 Ocak 2011)

Yeni yılın ilk dağ yürüyüşü etkinliğinde Kavacık’dan başlayarak, İzmir’in hemen her yerinden görünebilen ve halk arasında “İkiztepeler” denilen Çatalkaya zirvesine çıktık. Güneşli olmasına karşın oldukça soğuk bir gün olduğu için İzmir Körfezi boydan boya görüş alanımıza giriyordu. Yeni yıla bu güzel manzara ile başlamak doğrusu çok keyifli oldu.

İdadik B rehberimiz Abdurrahman Dağlı, ve toplam 19 kişiyiz. Saat 10 civarında Kavacık dışındaki kamp alanından başladı yürüyüşümüz. Dere kenarından suyun şırıltısını dinleyerek ilerliyoruz vadi boyunca. Derenin kah bir tarafındayız kah öbür tarafındayız. Zemindeki taşlar oldukça kaygan ve yapraklardan dallardan minik tuzaklara dikkat ediyoruz. Hava oldukça soğuk, yer yer buzlanmış objeler izliyoruz. Yukarılarda manzara güzelleşiyor. Özellikle Çatalkayalara geldikten sonra yeşil vadiler ve mavilikler içindeki İzmir Körfezi, Narlıdere, Urla tarafları yukarıdan çok güzel gözüküyor.

Zirveden İzmir Körfezini seyrederek kısa bir öğle molası veriyoruz. Arkasından körfezi solumuzda bırakıp sağdan Altın Vadi tarafından Narlıdereye kadar oyalanmadan hızla indik. Saat 16 civarında taşıtımıza ulaştığımızda 16 km’lik güzel bir yürüyüş yapmış olmanın tatlı yorgunluğunun hazzı ile etkinliği bitirmiş olduk.

Aşağıdaki linkte bu etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimi izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz..

Çatalkaya’dan İzmir Körfezini Seyrettik (2 Ocak 2011)” hakkında 3 yorum

1. Görselleriniz bir harika..Kutluyorum.

Çatalkayaların antik dönem adını biliyorsanız bana bildirir misiniz? Aramama karşın bu konuda bir kaynak göremedim. “Marnas” adı Çatalkayaların eski adı olabilir mi?
    Teşekkürlerimle.

2. İltifatlarınıza teşekkür ederim Ercan Bey; fotoğraflarımı sıradan bir dicital kamera ile çekiyorum. Amacım olabildiğince çok kişiyi doğa sporlarına özendirmek olduğu için gittiğim yerlerde güzel görüntüler yakalamaya çalışıyorum. Özetle, az laf çok görsel.
    Çatalkayaların antik dönemlerde bir ismi olduğunu bilmiyorum. Siz de internetten araştırdığınıza göre nette dolanmayayayım. Şu anda yurtdışında olduğumdan evimdeki mütevazi kitaplığımdan uzağım. Döndüğümde bir bilgi bulabilirsem sizinle paylaşırım. Selamlar, iyi günler..

3. Merhaba,
    R.Chandler 1765 tarihli “Travels in Asia Minor and Greece” adlı eserinde;

” We came now to a shallow river, over which is a lofty bridge, intended to secure a passage to the traveller, when torrents descend from the adjacent(bitişik) mountain, formerly called Corax. These have been computed five miles from the city, and were called by the hot baths as Agamemnonian, by the people of Smyrna…”
    ifadesine yer veriyor.
    Buradan, Çatalkaya/İkiz tepelerin antik adının Corax olduğunu anlamaktayız.