Göynük Kanyonu (19 Mayıs 2017)

Sevinç ve Emin Ildızlı ile planladığımız Antalya gezisinde bugün, tatil süresince kaldığımız Beldibi’nden güneye doğru, Kemer’e kadar gideceğiz. Bugün yağışlı bir gün olacağından, çok daha uzaklara gitmeyi düşünmedik. Öncelikle göreceğimiz yer, bu bölgenin doğa harikalarından Göynük Kanyonu.

Antalya Kemer yolunda Beldibi’ni geçtikten birkaç km sonra Göynük Kanyonu levhasından sağa doğru toprak yola giriliyor. Dağlara doğru devam ederken birkaç yerleşim yerini geçip kanyonun bulunduğu park alanının girişindeki otoparka ulaşılıyor. Yağmur olasılığını düşünerek biraz tereddüt geçirdik, sonra gidebildiğimiz kadar gideriz diyerek biletlerimizi alıp kanyona giden toprak yola girdik.

Henüz birkaç dakika yürümüştük ki ince ince yağan yağmur şiddetlendi. Geri dönüp parkın girişindeki üstü kapalı mekanda yağmurun dinmesini bekledik. Ancak bu bekleyiş biraz fazla sürünce, ince yağmura aldırmadan tekrar yürüyüşe başladık.

Hava bazen tamamen açık, bazen çok ince serpiştiriyor. Bugün Kanyonun son kısımlarını göremeyeceğimiz artık kesinleşti. Ancak kanyonun başlangıcında gördüğümüz yerler de bize yeterince fikir veriyordu. Harika bir yeşillik, yer yer göllendirilmiş dere ve etrafındaki dinlenme tesisleri ile çok güzel ve çok huzurlu bir ortam.

Yağmurdan korunaklı bir kafede, bir şeyler içtik ve tekrar hızlanan sağnağın dinmesini bekledik. Neticede yağmur elverdiğince fotoğraf çektik, gidebildiğimiz kadar gittik, sonunda tekrar geriye döndüğümüzde, kısa ve keyifli bir yürüyüş yapmış olduğumuzu hissediyorduk.

Göynük Kanyonu’nda çektiğim fotoğraflardan hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.