Bozdağ Zirvesindeydik (10 Nisan 2011)

Dün İdadik yürüyüşçüleri Rehber Hasan Tahsin Şaşmaz önderliğinde İzmir’in en yüksek dağı olan Bozdağ’a tırmandık. Zirvesi 2150 metreyi aşan Bozdağ, Ege’li dağcıların yaz kış yüksek dağ tadında etkinlikler yaptığı çok güzel bir dağdır. Eteklerinde ağırlıklı olarak çam, ardıç ve kestane ağaçlarıyla kaplı ormanlık bölgeden, sonra yukarılara doğru bahar sonlarına kadar erimeyen karlı zirvelere ulaşılır. Şimdilerde (en kibar deyimle) verimli olarak kullanılmayan kayak tesislerinin yer aldığı zirve konisinde, İzmir’in en yüksek noktasına ulaşmanın tadına varılır.

İzmir’den yemyeşil ovaları geçerek Sart’tan güneye doğru bahar güzellikleriyle yükselip saat 10 gibi Bozdağ’a vardık. Köyde biraz dinlenip birşeyler yedikten sonra 10:30 gibi yürüyüşe başladık. Sabahın tatlı serinliği içinde güneye doğru köyü geçip kılasik rotadan ormana girdik. Çamlar arasında kuş seslerini dinleyerek ilerledikçe birkaç asırlık kestane ağaçları gördük. Yukarılarda doğuya doğru kıvrılarak yükselip ormanı bitirdik. Yükseldikçe Bozdağ ve çevresindeki köyler çok güzel manzaralar veriyordu. Daha yukarılardan Gölcük yavaş yavaş manzaraya girmeye başladı. Hava çok açık olduğundan Ödemiş ve Birgi uçaktan seyrediliyor gibi görünüyordu.

En yukarılarda rüzgar iyice arttı ve karlı bölgelere ulaştık. Neticede hemen hiç mola vermeden tatlı bir tempo ile 13:30 gibi zirveye ulaştık. Zirvenin dondurucu rüzgarından korunmak için güneye bakan bir kuytuda öğle molası verdik. Güneşin sıcağında kalın birşeyler giyme ihtiyacı bile duymadan dinledik, yemek yedik.

Saat 14 gibi molayı sonlandırıp Bozdağ manzaralarını izleyerek inişe geçtik. Doğal olarak daha hızlı yol aldığımız için saat 16:30 civarında köye ulaştık. Kahvelerde birşeyler içip yerel Bozdağ ürünlerinden satın aldıktan sonra güzel bir etkinlik yapmış olamanın keyfiyle taşıtımıza binip İzmir’e yöneldik.

Bu güzel Bozdağ etkinliğinde çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimi aşağıdaki  linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

Bozdağ etkinliklerimin dökümünü aşağıda görebilirsiniz:

No: Tarih   Parkur Rehber Bölge
247 29 Ekim 1997   BOZDAĞ-Zirve Muharrem Kaya Ödemiş
297 10 Ekim 1999   BOZDAĞ-Zirve Muharrem KAYA Ödemiş
306 19 Aralık 1999   BOZDAĞ-Zirve (15km) M.Kaya-A.F.Kasapoğlu Ödemiş
379 26 Ocak 2003   BOZDAĞ-Mermeroluk Kış Şenlikleri Kampı,Bozdağ Volkan Ataköy-Ş.Yüksel Ödemiş
454 8 Nisan 2007   BOZDAĞ-Zirve Yusuf Çilengir Ödemiş
478 25 Mayıs 2009   BOZDAĞ-Zirve Muharrem Kaya Ödemiş
523 10 Nisan 2011   BOZDAĞ-Zirve Hasan Tahsin Şaşmaz Ödemiş

Bozdağ Zirvesindeydik (10 Nisan 2011)” hakkında bir yorum

1. Şinasi Bey, Merhaba

Her zamanki gibi çok güzel olmuş; elinize, dilinize, kaleminize sağlık. Bir sonraki etkinlikte buluşmak üzere. Sevgi ve saygılarımla..