Gaziemir’den Balçova’ya (9 Mart 1997)

Bu parkuru Zafer’in rehberliğinde İdadik C Grubu ile 1997 yılının 9 Mart’ında yürümüşüm. Aşağıda o zaman aldığım notları veriyorum:

Gaziemir’den Balçova  09.03.1997

Ayşen katılmadı, Cumartesi biraz yorgun hissediyordu. Sabah 8:15’de Konak’tan kalktık. C Grubu epeyce kalabalık: 28 kişi. 9 Eylül’den dostlar var: Nazife ve arkadaşı, Şadiye ve arkadaşı, Cemil, Faruk, Cevat, Nur, Gülsüm, Asiye, Seher, Asım, Ahmet, Hatice, Muharrem, Cemal, Çağlar, Çakıl.

8:40’da Gaziemir’den yürüyüş başlıyor. Çıkışta jimnastik yaptırdı Zafer. Güzel bir sabah. Güneşli ve tatlı serin. Çağlar’la kısa pantalonluyuz. Zafer beni Artçı yaptı. Geride kalıp genellikle Cemal ve Muharrem’le sohbet ettik. Doğal olarak en çok İDADİK konuştuk. Cemal Ergun yönetimdeki tartışmalara katılacağını söyledi. Muharrem yardımcı olmak için çırpınıyor adeta. Varsa bir konu ilgileneyim diyor. Genel olarak dertleştik. Bu durumda nasıl saat 12 oldu anlayamadım. Mola yerinde 45 dakika ara dedi Zafer.

Güzel patikalardan önce bir süre yoldan yürüdük. Sonra Trazlı içinden geçip gene biraz yol ve patika derken iniş çıkış, mola yerine gelmiştik. Sağda ileride “Akçakaya” dedi Zafer.

Mola yerinde Nur, Gülsüm ve Asiye ile beraber oldum. Yanımda da Zafer. Asiye’nin lahana dolması Nur’un tatlı pastası enfesti. Nazife’den de incir(kağıda sarılmış). Çakıl sıcak su servisi yapınca Zafer’den çay kaldı bana.

12:45’de tekrar yola koyulduk. Karşıda Teleferik tesisleri gözüküyor. Hemen sağındaki boyuna ulaşacağız, arkası Balçova. Önce sağa doğru iniş yaptık. Sonra çeşitli patikalar ve dereler geçtik. Sol ileride baraj suyu gözüktü bir ara. Hava hala pek güzel. Güneşli ve tatlı serin. Derken yükseldik ve müthiş bir manzara. Körfez alabildiğine gözüküyor. Önümüz ve sağ Hatay arka sırtları. İleride körfez ve karşı yaka Bornova. Epeyce seyrederek ilerledik, önümüzde Balçova.

Yürüyüş kısa geldi; genelde buna “yumuşak C” dediler. Başka zaman tekrarlanırsa B olacak; veya Zafer’in vazgeçtiği Cihanbeğendi Tepesi yapılı ve Trazlı köyü arkadan dolanılıra, o zaman C olur dendi. Balçova’ya hızla indik ve Cami yanından geçip kahveye yöneldik: 15:40.

Otobüs 16’da geldi ve dönüş yaptık. Üst yoldan Hatay ve Konak. Ahmet ve Çağlar’ı alıp eve gittim. Şaşırdılar. Hem de kısa bir Pazar alışverişi yapmıştım.

Zafer 19 kilometre dedi. 5.5 * 3.5 = 19 km.