Dede Dağı Zeybek Pınarı’nda Donduk! – 29 Ocak 2012

Yerler kırağı buz, ağaçlar beyaz hayaletler gibi. Rüzgar bıçak gibi nefes kesiyordu. Neyse ki sadece 30 dakika kaldık ve tekrar dönüşe geçtik. Aşağılara indikçe içimiz tekrar ısındı ve çınarların dibinden kızılcıkların yanından derenin iki tarafında devam eden patika boyunca Dede Dağı güzelliklerini yaşadık. Çok soğuk bir hafta sonundaki Pazar yürüyüşüne İdadik A gurubu olarak sadece 4 kişi katıldı: Rehber Hüseyin Keçeci, Rahmetli Fikri Hepseven dostumuzun eşi Bevliye Hepseven ve Ayşen’le ben! Bu inanılmaz küçüklükteki gurup, B yürüyüşçüleri ile Bağyurdu’na geldik ve akşam 16’da dönüşlerinde beraber olmak üzere vedalaştık. Bağyurdu’ndaki Deveciler Kahvesi’nde birer adaçayı içtikten sonra 9:30 gibi yürüyüşe başladık. Önce topluca bir hatıra fotoğrafı çekildikten sonra dağa doğru çıkan toprak yoldan ilerledik. Geçtiğimiz günlerdeki soğuğa inat hava vadinin bu kısmında oldukça ılıktı. Birazdan bir gurup dağcı içinde eski dostlar Asım Naycı ve Ahmet Cihaner ile karşılaştık. Bir süre sohbet ederek birlikte yürüdükten sonra vedalaşarak ayrıldık. Çınarların dibinden şırıl şırıl akan dere zaman zaman geçiş zorluğuna neden olsa da ıslanmadan vadi tabanından yürüdük. Gövdeleri yeşil yosunlarla kaplı muhteşem çınarlar dere yatağındaki kurumuş yaparaklarla çok güzel manzaralar oluşturmuş. Derenin iki yanındaki yeşillikler sanki bahar mevsimindeymişiz gibi hissettiriyor. Bir ağıldaki minik keçi yavruları da başka bir güzellik olmuşlar. Aşağıdaki linkten bu şirin afacanların seslerini dinleyebilirsiniz: MOV01115 Çınarlar bittikten sonra kızılcıkların yanından geçerek yukarılarda dere yatağından ayrıldık. Vadinin sağından devam eden patikadan daha yukarılara doğru sıcaklık hızla düşmeye başladı. Kayalardaki buz sarkıtları bu soğuk için fikir vermekten öte çok güzel manzaralar oluşturmuştu. Daha da yukarılarda soğuk iyice hissedilirken patika bizi mola yeri olabilecek bir açıklığa getirdi. Ancak burası da mola veremeyecek kadar soğuk ve zemin kar buz kaplıydı. Sol taraftan tırmanmaya devam ederek kızılcıkların dibinden kestanelerin olduğu Zeybek Pınarı bölgesine kadar geldik. Zeybek Pınarı mevkinde sis iyice bastırdı ve esen rüzgar soğuğu iyice hissetmemize neden oluyordu. Pınarın çevresindeki ağaçlar beyaz hayaletler gibi gözüküyordu. Birçoklarının bayıldığı bu manzaralar bana hep doğanın donduğu izlenimi vermiştir. Birkaç fotoğraf çektikten sonra beraberimizde getirdiğimiz yiyecekleri yedik ve fazla oyalanmadan tekrar  yola koyulduk. Dönüşte de ayni rotayı kullandık ve ayni güzellikleri yaşayarak kış manzaralarından tekrar bahar güzelliklerine doğru ısınarak ilerledik. Bağyurdu’na  geldiğimizde saat 15:55 olmuştu ve B yürüyüşçülerini beklemek üzere ayni kahveye girdik. Çok ilginçtir ki 10 dakika sonra onlar da geldiler. Ovacık’dan Dededağı zirve yapıp Bağyurdu’na geldiler; oldukça hızlı bir yürüyüş olmuş. Yaşadıklarımızı biribirimize anlattıktan sonra çaylarımızı yudumlayıp İzmir’e dönmek üzere aracımıza yöneldik. Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimi aşağıdaki  linkten izleyebilirsiniz. Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.