İDADİK SPİL ZİRVE ETKİNLİĞİ (24 Kasım 2019)

Doğa sporlarındaki 30. sezonumda Bugün, İDADİK’le yürümeye karar verdim. Notlarıma baktığımda gördüm ki İDADİK ile en son 3 Aralık 2017 tarihindeki yürüyüşte beraber olmuşum. Bu kadar süren aralık nasıl oldu, doğrusu şaşırdım!

Bugün için İDADİK, A Yürüyüşü olarak Beşpınar köyünden Atalanı ve Spil zirve rotasını ilan etmişti; B Grubu da Ayvacık’tan çıkarak zirve yapacak. Villakent’ten komşum Murat Yavuz misafirim olarak katılacağı için, A Grubunu tercih ettim.

Buluşma yeri değiştirilmiş ve “Konak Viyadük Altı” olmuş. Birçok da yeni yürüyüşçü katılmış, buna çok memnun oldum; neredeyse başka bir kulüpleyim sandım. Neyse ki kadim Rehberimiz Hasan Berat Kur geldi de, doğru yerde olduğumu anladım. Bir süre sonra diğer tanıdıklarım birer ikişer geldiler. Benim şaşkın(!) yaşımın etkisi kimi eski yürüyüşçü arkadaşlarımı tanıyamadım ilk anda, kiminin ismini yanlış hatırladım!

Beşpınar’da Güz Renkleri

Bugün İzmir’de sisli bir hava var ama, Spil’e çıktığımızda berrak bir gökyüzü ile buluşacağımızı biliyoruz. Kahvaltı molası verilen Sütçüler’de dahi henüz sis dağılmamıştı. Biraz yükselince manzara açıldı. Sonbaharın sarı kırmızı kahverengi renkleri, Beşpınar köyünün kiraz bahçelerinde en güzel resimleri veriyor!

Toplam 38 doğa yürüyüşçü Beşpınar’ın Spil tarafında araçlarımızdan indiğimizde, Saat 9:30 olmuştu. Önce hep birlikte sabah jimnastiği yaptık, sonra patikadan orman içinde yükselerek yürümeye başladık. Rehberimiz düzenli bir yürüyüş olması için, tempomuzu çok güzel ayarladı. Birkaç kısa nefeslenmeden sonra oldukça dik başlayan ilk tırmanışı bitirip nispeten daha düzlük arazide gene çoğunlukla ağaçlar altından yürüdük. Bir süre sonra, yeşil orman örtüsünün uzaklardaki en yüksek tepesinde, Spil Dağı’nın beyaz gözetleme binası gözüktü. Çevresindeki yoğun bulutlar manzarayı kaplar diye, bundan sonra birkaç tane zirve fotoğrafı çektim.

Saat 11:30’da Atalanı Tesisleri’ndeki piknik alanı bölgesine ulaştık. Burada isteyen yürüyüşçilerin zirveye devam edebileceği anons edildi. Hava nispeten serin olduğu için, kalanları fazla bekletmemek üzere, Rehber Yardımcımız Hülya Şenoğlu öncülüğünde bir grup hızla zirveye kadar ulaşan parke döşeli yaya kaldırımlı görkemli yola yöneldik. Bugüne kadar 27 defa Spil dağına gelmiştim ve 12 defa da zirve etkinliği yapmıştım. Buna karşın sadece 1991’deki ilk Spil etkinliğimde Atalanı’ndan zirveye çıkmıştım. Bu nedenle patika başlangıç noktasını ben de hatırlayamadım.

İdadik A Grubu Spil Zirve Hatırası

Bir süre sonra zirveye ulaşan politikayı kaçırdığımızı anlayınca, hemen hemen son noktaya kadar yoldan devam etmeyi sürdürdük. Böylece “kulağı tersten göstermek” gibi oldu ve dolanarak çıktığımızdan gözetleme kulesine ulaştığımızda Saat 13:00 olmak üzereydi. Rehberimiz 15 dakika öğle molası verdiği için oyalanmadan beraberimizde getirdiğimiz yiyeceklere yumulduk!

Mola bitimine doğru B Grubu da zirveye ulaştı. Bir süre de onlarla beraber molaya devam ettikten sonra, A Grubu zirvecileri olarak İDADİK filaması önünde topluca fotoğraf çekildik.

Dönüş yolunda hemen zirvenin dibindeki patikadan başlayarak hızlıca Atalanı’na indik. Buradaki arkadaşlarımızı da gruba katarak geldiğimiz yoldan Beşpınar’a dönerken B Grubu bize yetişti. İlk düzlükte bu defa tüm İDADİK Spil yürüyüşçüleri olarak birlikte poz verdik.

İdadik Spil Dağı’nda

Beşpınar’a vardığımızda çay kahve içmek için tüm yürüyüşçüler köyün kahvesine yönelirken,  ben araçta kalmayı tercih ettim. Zira sabahtan itibaren zirvedeki kısa molada dahi oturmadığım için, yürüyüşün sona erdiği Saat 15:30’a kadar hiç dinlenememiştim. Dağda bitiremediğim sandviçimin kalanını yemeyi tercih ettim.

İdadik Spil Dağı etkinliğinde çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.