İdadik Akkaya Tepesi Etkinliği (2 Şubat 2020)

İdadik A Yürüyüşü olarak duyurulan etkinlikte Cumalı Köyü çıkışında patikadan başladık yürüyüşe, Karaot Köyü’ne de patikadan girdik! Neredeyse etkinliğin tamamında orman içinden, ağaçların arasından devam etti. Çevremizdeki Mahmut Dağı, Nif manzaralarını hep ağaçların arasından izledik, Akkaya Tepesi’de kavuştuk gökyüzüne!

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı akk22-665x412.jpg

Son zamanlarda böyle güzel bir parkurda yürümemiştim. Etkinliğin sonlarına doğru rehberimiz Faruk Demirbaş’a da bunu ifade ettim zaten. Birlikte bir hatıra fotoğrafı çektim. Zaten biraz da yıllar önce yönetimde iken dayanışma içinde olduğumuz kadim Rehberimiz ile beraber olmak için bu programı seçmiştim.

Cumalı Köyü’ndeki oldukça uzun süren bir kahvaltı faslından sonra, Saat 10 gibi B Grubunun arkasından biz de yürüyüşe başladık. Köyün taşlı evleri bitmeden bir açıklıkta rehberimiz etkinlik hakkında kısa bir bilgi verdi. Tam burada biri beyaz iki köpek bize katıldılar. Karşılaşabileceğimiz sürü köpeklerinden veya varacağımız köyün köpeklerinden zarar görebileceklerini düşünüp endişe duyarak onları geri döndürmeye ikna edemeyince, bizimle yürümelerini kabul etmek zorunda kaldık. İlginçtir, süt beyazı renginde olanı hep ön taraftakilerle giderken, kesik kuyruklu kahverengi olanı hep geride kalmayı tercih etti. Bize sürü muamelesi yaptılar ve önden arkadan güvenliğimizi hep kontrol ettiler sanki!

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı akk11-665x499.jpg

Dediğim gibi Fikret bizi çok güzel bir rotada yürüttü. Yüzündeki ciddi ifadeden dolayı sert görünüşünün yanında, son derece nazik ve yumuşak karekterli arkadaşımız rehberimiz, grubun neredeyse sesi en az çıkanıydı; komutları bir defa ve yumuşak bir ifadeyle aktardı. Bu nedenle olacak, genelde yüksek sesle fazla konuşulmayan ve böylece doğayı bol bol dinleme imkanı bulduğumuz güzel bir ortam oldu etkinlik boyunca.

Çoğunlukla orman içinden yürüdüğümüzden patikalar çamların kürleri ile yürümek için çok elverişli zeminler oluşturmuş. Yer yer geçtiğimiz açıklıklarda bol miktarda beyaz çiğdemler  gördük. Zirveye doğru kayalıklardan geçtik. En yukardaki bayrak direği yanında bir arkadaşımız Akkaya Zirvesi hatıra fotoğrafı çekti.

Bayrak direği bulunan tepeden sonra adeta bir U çizerek geri döndük ve yakındaki diğer tepeye tırmandık. Bu İkinci Tepe, kütlenin en yükseği olduğuna göre belki de Akkaya zirvesi olarak burayı ifade etmek daha uygun olacaktır diye düşündüm.

Zirvelerden sonra oldukça dik noktalardan inişe geçtik. Birkaç dik iniş yaptıktan sonra rüzgâr almayan çok uygun bir açıklıkta öğle molası verdik. Burada beyaz köpek büyük bir yüzsüzlükle mola sonuna kadar herkezden defalarca yiyecek talep etti. Kahverengi olanı ise bir kenara oturup kendisine bir şeyler atılmasını bekledi ve beyaz olanın yaptıklarını hiç taklit etmedi. Köpeklerin bu çok belirgin karekter farkı ilgimizi çekti.

Moladan sonra gene güzel patikalardan yürüdük, ağaçlı bölgelerden geçtik ve çevremizdeki yeşil tepeleri vadileri seyrederek etkinliği Saat 15:45’de Karaot köyünde bitirdik. Wikiloc sonuçlarına göre yaklaşık 550 metre kadar yükselip, toplamda 8,5 km yürümüş gözüküyoruz ki tamamı çıkış ve iniş olan bu rotada A artı bir etkinlik olduğunu düşünüyorum.

Bu etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.