Nif Dağı’nda Kırıklar-Kaynaklar Dağ Yürüyüşü – 23 Şubat 2020

Bugün PetkimTrek grubumuzla Nif Dağı’nın  Batı eteklerinde Kırıklar köyünden Buca Kaynaklar’a kadar yürüyüş yaptık. Toplam 14 kişiyiz, rehberimiz Zafer Gürhan önderliğinde yürüyoruz ve Klimanjaro dönüşü grup liderimiz Mehmet Tural da aramızda.

Güneşli fakat inanılmaz soğuk bir hava nedeniyle hemen hemen hiç mola vermeden yükseldik. Çoğu yeni yapılmış orman yollarından yürüyüp bin metreleri aştık. Tırmanmalar bittikten sonra rüzgârı arkamıza alıp nispeten korunaklı bir yerde öğle molası verdiğimizde 9,5 km kadar yürümüşüz.

Artık neredeyse sürpriz diyemeyeceğim, Zafer gene kırmızı şarabından getirmiş! Rehberimiz sanki bizim için yapmış bu şarabı! Böyle giderse, artık her yürüyüşte günün spesiyali olarak beklenti yapacağız yani! Teşekkürler Zafer, cömertliğin inanılmaz!

Dolayısı ile çok keyifli geçen öğle molasından sonraki yürüyüşümüzde bulutların üzerindeydik sanki! En azından ben kendim için öyle ifade edebilirim. Dönüş rotasında rahat bir şekilde toprak yoldan giderken, birden bir patikaya girdik. Öyle bir patika ki, dimdik iniyoruz. Neredeyse yer yer 90 derece iniyormuşuz gibi hissettim. Sonunda bu dik iniş bitti ve dağdan akan derenin yolu bir şelale gibi kestiği noktaya ulaştık.

Şelalede bol bol fotoğraf çektik ve biraz dinlendik. Sonra tekrar yoldan ayrılmadan yürüdük ve pazar kargaşası içinde minik bir panayıra dönüşmüş Kaynaklar’a ulaştık. Bir önceki ziyaretimde Kaynaklar için yazdıklarımı burada aynen veriyorum:

“Kaynaklar’ın girişi tam bir derbederlik içinde. Sağda solda çeşitli seyyar satıcıların özensiz sergileri, gelişigüzel park edilmiş araçlar sağa sola atılmış çeşitli atık ve çöplerle tam bir mezbelelik. İzmir’e bu kadar yakın ve bu kadar ünlü bir yerin bu kadar sefalet içinde olması, İstanbullular’ın İzmir’i “Kocaman bir köye” benzetmelerini, burada haklı çıkarmıyor mu?”

Hafta sonu buraya gelen insanlar şayet ormanda yürüyüş yapmıyorlarsa, gördüğümüz kadarıyla yapmıyorlardı, köy içinde adım atmakta zorlanırlar ve hatta güzel bir yer bulup bir şeyler yiyip içmek dahi mümkün değil! Nitekim biz de Kaynaklar’a oldukça erken gelmiş olmamıza karşın, gördüğümüz curcuna içinde oyalanmak istemedik ve aracımıza binerek şehre döndük.

Bu etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.