Nif Dağı’nda Kavaklıdere‘den Gökdere Kanyonu’na Yürüyüş – 8 Mart 2020

Bugün PetkimTrek’le, tıpkı geçen seneki gibi(22 Nisan 2019), Kavaklıdere‘den Gökdere Kanyonu’na kadar yürüyeceğiz. İlginçtir ki o gün rehberimiz Zafer Gürhan rahatsızlığından dolayı yürüyüşe katılamamıştı, bugün de aynısı oldu(!), bir bel rahatsızlığı nedeniyle katılamayacağının haberini aldık. Bugün Grup Liderimiz Mehmet Tural rehber ve etkinliğe katılım sayımız 14 oldu: Mehmet, Atalay, Aynur, Canan, Demirhan, Erbil, Ergun, Faruk, Mehmet Ali, Murat, Orhan, Recai, Süha, Şinasi.

Gökdere Kanyonu

Bu günün sürprizi Recai’nin uzun bir aradan sonra tekrar aramıza katılmış olması. “Kadim Fotoğrafçımız”, neşesiyle grubumuzun en renkli kimliklerinden birisi kuşkusuz.

Aracımızla Kavaklıdere’yi boydan boya geçip vadide yol aldık. Nato tesisleri olarak bildiğimiz bölgeyi de geçtikten sonra, önceki gelişimizde de yürüyüşe başladığımız noktada araçtan indik. Sabah Bornova’daki Bizim Fırın unlu mamülleri pastanesinde kahvaltı yaptığımız halde, gene de Saat 8:50 gibi bizim için rekor sayılabilecek bir erkenlikte yürüyüşe başladık.

Bugün hava çok güzel, hatta mevsime göre fazla güzel diyebilirim. Bir iki adım attıktan sonra giysileri eksiltmeye  başladık bile. Vadi içinde yoldan yürüyoruz, sağ yanımızdaki dere yatağında su yok. Son zamanlardaki yağış azlığına dem vurarak, sohbet muhabbet yürüyüşü sürdürüyoruz.

Biraz daha yukarlarda nihayet derede su gözükmeye başladı. Dere yatağındaki taş ve kayalardan şırıldayarak akan su sesine ilaveten kuş sesleri duyulmaya başladı. Biraz daha yukarlarda rüzgâr hafifçe artmaya başladı. Bugün çıkmayı planladığımız en yukarıda ise mola yapmak için biraz daha az rüzgâr alan yer aramak zorunda kaldık bir süre.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı DSC05629-665x532.jpg
Nif Zirve Manzarası

Dağınık olarak ağaçlar arasında dinlenmeye geçtik. Wikiloc kayıtlarıma göre buraya yaklaşık 3.5 saatte ulaşmışız ve 10 km yol katetmişiz. Öğle molasının süprizi Süha’nın kendi yapımı kırmızı şarap ikramıydı.  Tamamen tesadüf olarak Süha’ya yakın oturmamın şansı, artan şaraptan ikinci bardak teklifini değerlendirmem oldu!

Güzel havada molayı biraz fazlaca uzattık galiba. Sonrasında hep iniş yaparak yoldan yürüdük. Arkadaşlarımızdan uzun virajlar yapan bazı yerlerde kestirmeler yapanlar oldu, ama ben hep yoldan yürümeyi tercih edenlerle birlikte oldum.

Yoldan rahat bir şekilde indiğimiz için çabucak Gökdere kanyonunın başlangıç noktasına ulaştık. Buradaki çeşme başında piknik yapan çok fazla insan vardı. Arabaları ile buraya kadar gelmek mümkün olduğundan, bölgede neredeyse oturacak yer kalmamıştı. Ağırlıklı olarak mangal partileri yapılıyordu tabi ki!

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı DSC05634-1-665x493.jpg
Sağlığa

Kanyondaki dere sağ yanımızda olmak üzere yol boyu yürüdük. Geçen defa yaptığımız gibi gene Gökdere Kanyonu’nun yol yapılmadan önceki halini hayıflanarak andık. Yolun bittiği yerde eski doğal güzelliğinde kalan kısmında yürüyüşe devam ettik. Birkaç defa dereyi sağa sola geçtikten sonra Gökdere piknik alanına ulaştık. Bundan sonrası piknikçi arabaların tozutarak gittiği toprak yoldan köye kadar sıkıcı bir yürüyüş olacak derken, hoş bir sürpriz olarak grup liderimiz aracı çağırdı. Böylece son kısımdaki sıkıcı bölümün tozundan kurtulduk ve oldukça erken bir saatte İzmir’e varmış olduk.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.