Nif Dağı Sezon Kapanış Kampı Etkinlikleri (27 Mayıs 2012)

Nif Dağı kamp alanında sezon kapanış kampı ve 26.yıl kutlama şenlikleri olarak planlanan  İdadik etkinliklerinden pazar günkü programa katıldık Ayşen’le. Bugün İdadik misafirleri çok sayıda;  İzmir Atatürk Ticaret Lisesi öğrenci ve öğretmenlerinden oluşan AKUT ATL gurubu elemanlarından gelenler en büyük katılımı yaratıyorlar.

Kavaklıdere köyünden başlayan yürüyüşle yaklaşık 3km yukarıdaki kamp alanına çıktık. Kamptakilerle kaynaş muhabbetlerden sonra kulübümüzün ikramı olan öğle yemeğini yedik. Arkasından törenler ve çeşitli eğlencelerle süren gün içinde, Nif dağının yeşillikleri altında İdadik’li dostlarımızla birlikte olmanın keyfini yaşadık.

Öğleden sonra ABD NewYork’da yaşayan oğlumuz Cem telefon ederek ilk torunumuz Maya’nın dünyaya merhaba dediğini bildirince herşey birden bambaşka oldu! Ayşen sevinçten havalara uçarken, ayni mutluluğu yaşamama karşın “dede” olmanın burukluğunu da hissettiğimi tebrik eden herkesle paylaştım!

Akşamüstü kamp alanında kalanlarla vedalaşıp tekrar yürüyüşün başladığı Kavaklıdere köyüne dönerken “Baba olarak çıktığım Nif dağından dede olarak dönüyorum” demekten kendimi alamadım.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimden hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

Nif Dağı Sezon Kapanış Kampı Etkinlikleri (27 Mayıs 2012)” hakkında 5 yorum

1. Merhaba. Bizler kış kampı yapmak amacıyla Nif Dağı’na gitmek istiyoruz. Bu konuyla ilgili tecrübelerinizi, kar seviyesini, havanın fırtına yapıp yapmadığını, yakacak odun bulunup bulunmadığını, çadır kurmak için alanın olup olmadığını, yürüyerek zirve yapılıp yapılamayacağını bizimle paylaşır mısınız?

2. Sevgili Okurum,
    Öncelikle yazdığınız yorum için teşekkür ederim. Ancak sorularınızın tamamına yanıt veremeyeceğim için üzgünüm, zira kış kampçılığı konusunda yeterli bilgi sahibi olduğumu sanmıyorum. Çünkü Kış Dağcılık Eğitimi almadım. Bu nedenle genel bildiklerimi aktarma yetkisini kendimde görmüyorum. Esasen Şubat 2009 tarihinden beri blog sayfamda da bu konuda bir bilgi ve bizzat yaptığım bir kış etkinlik haberim yoktur. Ancak gene de size yararlı olabilmek için konu ile ilgili düşüncelerimi yazmak istiyorum:
    – Gerek bilgi istediğiniz Kış Kampçılığı konusunda, gerekse diğer tüm doğa sporları ve dağcılık etkinlikleri konusunda mutlaka gerekli eğitimleri almış olmak gerekir.
    – Özellikle kış etkinliklerinde doğru malzemelere sahip olmak gerekir.
    – Etkinliği yapacak bir ekibin lideri ve deneyimli bir rehberi olması gerekir.
    İlk kalemde yazdığım bu hususlar karşılanamıyorsa, hele kış şartlarında kampçılık yapılmasını öneremiyorum.
    Sizlerin durumunu bilmeden yazdığım bu cümlelerden sonra, sizleri İzmir’de mevcut yasal kurumlaşmasını tamamlamış bir dağcılık kulübüne üye olmaya davet ediyorum. Üyesi olmaktan her zaman gurur duyduğum İzmir’in en köklü dağcılık kulübü olan İDADİK sizlere yardımcı olacaktır. Aşağıdaki linkten gerekli bilgilere ulaşabilirsiniz:
    Konuya bu açıdan bakarak başka sorularınız olursa bildiğim kadarı ile yardımcı olmaktan zevk alırım.
    Sizlere iyi etkinlikler dilerim.

3. Şinasi Bey, ilginiz için teşekkür ediyorum. Bizler zaten düzenli bir ekibiz ve zorluk derecesi zor ve çok zor olan kamplarla , kanyon geçişleriyle, dağcılıkla, mağara dalışlarıyla, arama kurtarma konularında kendimizi ileri seviyede yetiştirmiş bulunmaktayız istanbul’dan arkadaş ekibiyiz ve Nif Dağı’nın şartları bizim için nasıl sadece onu merak ettik. Gezinirken sitenize denk geldim, bir danışmak istedim. İlginiz için teşekkür ediyorum. Karı bol olan, zirve yapabileceğimiz bir mekan arıyoruz. Hafta sonu gidip döneceğiz tavsiye edeceğiniz bir yer olursa, tavsiyelerinizi bekliyorum.

4. İzmir’de kar en uzun süre Nif Dağı’nda kalır. Ancak ben sizlere Bozdağ’ı hararetle tavsiye ederim. Hem İzmir’in en yüksek dağıdır, hem de Bozdağ ilçesi dağ turizmi için çok güzel bir mekandır. Spil Dağı da kamp için çok uygundur, dağ evleri ve piknik alanı vardır. Manisa ve İzmir tarafından ulaşılabilir.
    Netten izlediğim kadarıyla İzmir’e henüz kar yağmadı, zira 3 aydır yurtdışındayım. Siz Türkiye’den kar yağışını takip edebilirsiniz. Ayrıca İDADİK sayfasından başka bilgiler alabilecek uzman arkadaşlara ulaşabilirsiniz. İyi etkinlikler dilerim.

5. ilginiz için teşekkürler Şinasi bey . Tekirdağ tarafında bir araştırma yapacağım, orada belki buluruz. Süre kısa olduğundan gidemiyoruz. Yoksa en iyisi Ağrı ve Niğde Aladağlar bence. Ama mesafe çok uzun malesef .