Foça Çanak HavuzluEv Rotası – 5 Temmuz 2020

Dünya ve Ülkemizdeki Koronavirüs salgını nedeniyle biraz geç geldiğimiz mütevazi yazlığımızın bulunduğu Foça Çanak Sitesi’nde, yıllardır her sabah Güneş doğarken Liz ile yaptığımız doğa yürüyüşlerine tekrar başladık.  Ayrıca bazı Pazar günleri de nispeten daha uzun yürüyüşler yapıyoruz. İşte gene öyle bir Pazar ve Fotaş’da ikamet eden Arkadaşım Mehmet Uyaroğlu’nun daveti ve önerisiyle, daha önce benim hiç gitmediğim bir bölgede yürümeye karar verdik: HavuzluEv Rotası.

HavuzluEv Rotası, deniz tarafından Gagataş Tepesi’ne bakarken Batı taraftaki tepelerin arasındaki vadilerde, çoğunlukla ağaçlar arasından devam ediyor. Rotaya adını veren HavuzluEv noktası, Sitelere yaklaşık 2.2 km uzaklıkta. Buradan devam ederek vadi tabanındaki dere yatağına paralel olarak 2 km daha yürüyerek yolu biraz daha uzatıyoruz. Bir başka tarihte hazırlıklı gelerek daha uzaklara ve belki de burada karşımıza çıkan tepelere zirve yapmayı planlıyoruz. Bugün bunu kararlaştırdığımız Fotaş Sitesi’nden diğer arkadaşlarımız Nezaha Sarsılmaz, Hasan Ayhan ve Erdem Özden.

Balcı’nın Evi

Bu Sabah 6:00’da ben Çanak’tan, onlar Fotaş’dan başlayıp 6:30’da “Çanak Sapağı” noktasında buluştuk. Vadi tabanına indikten sonra Gagataş’a gittiğimiz toprak yolun aksi istikametinde devam ederek Besi Hayvancılığı yapılan bölgenin solundaki vadilerin eteklerinde yürüdük. İlk kısa molayı “Yumurta Kaya” yanında yaptıktan sonra, güneye doğru devam ettik. Kısa bir süre sonra beyaz Foça taşları ile yapılmış yıkık duvarlı bir ev kalıntısı ve önünde bölgeye adını vermemize vesile olan kenar uzunluğu yaklaşık 1.5-2 metre dikdörtgen şeklinde oluşmuş kuyu/sarnıç görünümlü bir havuza vardık. Burada verdiğimiz 2. Mola’dan sonra yürümeye devam ederek, “Mayın Kaya” ve “Ejderha Kafalı” kuru ağaç gövdesini geçip bugün için yeterli bir mesafe katettiğimizi düşündüğümüz bir noktadan dönüş yaptık.

Dönüş yolunda “Balcı’nın Evi’ne uğradık, bulabilseydik kendisini bal satın alacaktık. Daha sonra Havuzlu Ev ve Yumurta Kaya’da kısa molalar verip geldiğimiz rotadan giderek yürüyüşü bitirdik.

Bu sabah ilk defa yürüdüğüm bu güzel rotayı, önceki yıllarda Pazar günleri nispeten uzunca bir parkur olarak kullandığımız Gagataş’a tercih edeceğimi hissettim; en azından havaların daha serin olacağı yaz sonlarına kadar.

Bu güzel sabah yürüyüşünde çektiğim birkaç fotoğrafı aşağıda veriyorum: