DUMANLIDAĞ ZİRVE ETKİNLİĞİ, KARAKUZU’DAN ÇUKURKÖY (28 October 2018)

Uzun yıllardır yaz ayları boyunca Foça’daki yazlık sitemiz doğasında, Çanak Sabah Yürüyüşçüleri diye adlandırdığımız arkadaşlarla 6-8 km’lik sabah yürüyüşleri yapıyoruz. Ancak, bu yaz sonlarına doğru sol dizimde önce hafifçe başlayan bir ağrı, birkaç sabah sonra artarak adım atamaz hale gelmeme neden oldu. Bu durumum sabah yürüyüşlerinden mahrum olmam yanında, yakında başlayacak doğa yürüyüşleri sezonu için ümitlerimi kırıyordu. Yoksa 28 sezondur sürdürdüğüm doğa sporlarına son vermek zorunda mı kalacaktım diye düşünmeye başladım.

Ancak ümitsizliğe kapıldığım bu durumum uzun sürmedi. Önce dizimi biraz dinlendirdim, sonra ufak ufak yürüyüşlere başladım. Sabah yürüyüşlerini kısadan nispeten daha uzunlara doğru yapmaya başladım. Kendime gelen güvenle 10 km’lik Gagataş Tepesi’ne çıktım. Sonunda doğa yürüyüşlerine hazır hissederek, PetkimTrek’le yeni sezondaki bu ilk etkinliğime katılmaya karar verdim.

Bugün sevinçliyim, çünkü dün PetkimTrek’li arkadaşlarla Dumanlıdağ zirve etkinliği yaptıktan sonra dizim çok iyi durumdaydı. Özellikle yürüyüşün başlangıcındaki sert çıkış, zaman zaman balkanlar içinde sürerken, taşlı zeminde kontrolsuz adımlar atma durumunda kalmama rağmen dizimde bir problem olmadı. Dizimi kollamak için hep kontrollu ve nispeten yavaş bir çıkış yaptım. Zirve konisini geçtikten sonra ise bu defa da uzunca bir süre araç yolundan daha hızlı olarak yürümek zorunda kaldık. Neyse ki bu da bir problem olmadı ve kaymadan, düşmeden, dizimde bir problem yaşamadan etkinliği bitirdim.

Böylece Aliağa Karakuzu’dan başlayan ve oldukça dik tırmanışla devam eden yürüyüşümüz Dumanlı Zirve’den sonra yoldan devam ederek Çukurköy’de bitti. Toplam 14 km’lik bir etkinlik oldu. Ben 4 arkadaşla zirvenin 70-80 metre altına kadar tırmandım, diğer arkadaşlar Zirve’den döndüler.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

One thought on “DUMANLIDAĞ ZİRVE ETKİNLİĞİ, KARAKUZU’DAN ÇUKURKÖY (28 October 2018)