BİSİKLETLE İZMİR KUŞ CENNETİ-KAKLIÇ-SASALI-KUŞ CENNETİ TURU (15 Nisan 2017)

Pazar günü referandum yapılacağından, cumartesi günü için planlanan İdadik Bisiklet’in Bostanlı İskele-İzmir Kuş Cenneti etkinliğine katılmaya karar verdim. En son 1,5 sene önce, İdadik Bisiklet’in ayni etkinliğine katılarak 55 km pedal basmıştım. O zaman hava çok rüzgârlı olduğundan Kuş Cenneti içindeki 20 kilometrelik Gediz Deltası Sulak Alanı Turu’nu yapamamıştık.

Bu defa sulak alan turu da dahil toplam 75 kilometrelik bir etkinlik yapılacaktı. Bu kadar aradan sonra böyle uzun bir parkuru kaldıramayacağımı düşünerek sadece kuş cenneti içindeki alan turunu yapmaya karar verdim.

Bu amaçla otomobilimle yola çıkarak sabah Saat 9’da Kuş Cenneti’ne vardım. Bisikletimi bagajdan çıkardım ve grup gelinceye kadar biraz antrenman olsun diye pedal basmaya başladım. Tertemiz bir hava, pırıl pırıl güneşli bir gökyüzü ve çevredeki kuş sesleri içinde çok keyifli bir sürüş oldu. Bu şekilde yol alırken Sasalı mevkiine kolayca ulaşınca, kararımı değiştirerek grubu Kaklıç’ta karşılamaya karar verdim.

Saat 10:00’da Kaklıç’a geldiğimde İdadik-Bisiklet Grubu henüz gelmemişti. Onları beklerken fırınından aldığım biri yağsız iki tane lezzetli boyozu iştahla yedim. Bir süre sonra grup gelince Kaklıç’daki bir kahvede kahvaltı yapıldı.

Kahvaltıdan sonra hep birlikte Seyrek tarafına yönelerek “Askeriye”nin köşesinden sola, Sasalı’ya saptık. Villa sitelerini geçtikten sonra ana yoldan Kuş Cenneti tarafına devam ettik. Milli Park bölgesine giriş kapısından geçip sabah buradan gelirken yaşadığım güzel manzaraları tekrar seyrederek Kuş Cenneti ziyaretçi merkezine kadar pedal bastık.

Merkezindeki kafeteryada kahve içtik ve biraz sohbet edip dinlendik. Sonrasında 20 kilometrelik saha turuna başlamak üzere yürüyüş ve bisiklet parkuruna girdik. Sol tarafımızda bir sürü sulak alan ve çoğunluğu flamingo olmak üzere yüzlerce, belki binlerce kuş harika görüntüler yaratıyordu. Bu şekilde ilerlerken sık sık durup fotoğraf çektik ve Rehberimiz Can Uysal da bizim bu kısa duruşlarımıza hoşgörüyle izin verdi. Çevrede o kadar çok kuş sesi var ki, bir ara bu sesleri kaydetmek için video bile çektim.IMG_6645

Sulak alanlar bittikten sonra yeşil düzlüklerde çeşitli bitkiler ve çiçek açmış ağaçlar, uzaklarda yılkı atlarını gördük. Yüksek sazlıkların kıyısındaki toprak yoldan devam ettik ve parkurun yaklaşık yarısında kuş cenneti bölgesinin en kuzeyindeki gözetleme kulesine vardık. Biraz ilerideki balıkçı barınakları tarafının fotoğrafını çekerken Villakent’e ne kadar yakın olduğumuzu düşündüm.

Bu noktadan batıya yani sola dönerek deniz tarafına yöneldik. Bu defa sağımızdaki denizde ve solumuzda gene sulak alanlarda kuşlarla dolu harika manzaralar gördük. Buralardan doğuya doğru bakıldığında sulak alanların arkasındaki tepelerde Villakent mahallesi çok net gözüküyordu. Bu güzel görüntülerin bir çok fotoğrafını çekmekten kendimi alamadım.

Bir süre sonra büyük bir yılkı atı sürüsüyle karşılaştık. Sanki bizi bekliyorlar gibi hazırolda duruyorlardı. Onları rahatsız etmeden birkaç fotoğraf çektim.

Bu şekilde devam ederken bizim gibi alan turu atan birçok grupla karşılaşıyorduk. Leukai antik kenti kalıntılarının bulunduğu Üçtepeler mevkiini geçtikten sonra artık uzakta kuş cenneti ziyaretçi merkezini görmeye başladık. Bundan sonra oyalanmadan devam edip merkeze ulaştığımızda benim için bugünkü etkinlik sona ermişti. Kafeteryada birer soğuk soda içtikten sonra, Bostanlı İskelesi’ne devam edecek arkadaşlarla vedalaştım. Sonradan Google Earth’den 52 km olarak ölçtüğüm kendi parkurumu problemsiz bir şekilde bitirdiğim için keyifle arabama binerek evime yöneldim.

Bu güzel bisiklet etkinliğinde çektiğim fotoğraflardan hazırladığım albümü aşağıda görebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.