SAN FRANSİSKO(7.YAZI) (24 Şubat 2001)

“KALİFORNİYA’DA BİR PETKİM’Lİ  – 15 Şubat 2001 / 7 Mart 2001” gezi notlarımın DEVAM YAZISI (7/14)

24.02.2001

(Monterey Bay Aquarium-Carmel-San Luis Obispo-Travelodge Motel)

Sabah erkenden kalkıp kahvaltımızı yaptık. Monterey Bay Aquarium biletini, kaldığımız motelde tükendiğinden birkaç bina aşağıdaki başka bir motelden satın aldık. Volvo’yu Akvaryum yakınındaki bir parka 4 saatliğine park ettik. Saat 9:45 olmasına karşın bilet kuyruğu uzamıştı bile; “İyi ki bilet alıp gelmişiz” dedik.

224303MONTEREYBAYAQUARIUMSaat 10’da kapılar açılınca içeri girdik. Daha girişte insanı etkileyen büyük balina ve fok maketleri yüksek tavanlı 3 katlı bu görkemli binada hoş saatler geçireceğimizin işaretlerini veriyordu.

Girişte verilen Akvaryum Gezi Kataloğu haritasına göre dolaşmaya başladık. İlk gördüğümüz dehşetli büyük bir havuz ve içinde kocaman balıklar. 5-6 tane dalgıç havuzun iç kısımlarındaki yosunları temizliyorlar. Bazıları da akvaryumdaki çeşitli canlıları besliyorlar. Burada bir kaç poz fotoğraf çektikten sonra insana rüya gibi gelen çeşit çeşit, büyük küçük pek çok akvaryum gezdik. Balıklar, deniz bitkileri, çeşit çeşit, rengarek canlılar; hepsi birbirinden ilginç, hepsi birbirinden güzel. Her sergi bölümünde farklı canlılar sergilenmekte. Çeşitli balıklar, ahtapotlar, denizanaları, eklem bacaklılar, bunlarla birlikte sergilenen çeşit çeşit bitkiler, sabit hayvanlar, kabuklular, kabuksuzlar, danizatları,danizyıldızları, denizkestaneleri, penguenler, deniz kuşları ve Türkçe’sini bilmediğimiz ve ilk defa gördüğümüz çeşit çeşit canlılar, say say bitmez!
224310MONTEREYBAYAQUARIUMElimizdeki broşüre göre burada 300 000 çeşit bitki ve hayvan sergilenmekteymiş! Giriş ücreti olarak 4 kişi için ödediğimiz 61.8 $ ücretin kar etmeksizin sadece akvaryumun masrafları icin talep edildiği belirtildi. Doğrusu son kuruşuna, pardon sentine kadar helal olsun!

Akvaryumda 4 saatten fazla süren gezimizi bitirdikten sonra park yerine döndük. Elif çıkıp biraz daha para attığı için vaktimiz var. Yanımızdaki yiyecekleri açıp Volvo’nun arkasında karnımızı doyurduk. Bir not ekliyeyim, Akvaryum’dan çıkmak isteyenin elinin üstüne bir damga basıyorlar, istediğin zaman çıkıp girebiliyorsun.

Monterey’den çıkıp Carmel şehrine geçtik. Buradaki evlerin güzelliği, daha zengin ve pahalı bir yere geldiğimizi hemen belli ediyordu. Önce sahile indik, Volvo’yu parkettik. Meksikalı tipli biri otoparkın yakınındaki kumsal üzerine, Carmel’in ince, nemli, beyaz kumundan güneş gözlüklü bir kadının yanında çocuğuyla kumsalda güneşlenmesini betimleyen çok güzel bir heykel yapmış; fotoğraf çekenlerden para tırtıklamaya çalışıyordu!

Carmel’in geniş kumsalında yürüdük. Okyanus dalgaları çok geniş yelpazelerle açılıp kapanıyor. Sahil kıyısında pek çok insan yürüyor, köpekler koşturuyor. Burada güzel manzara fotoğrafları çektim, bakalım nasıl çıkacak. Bizler okyanusun serin rüzgarından korunmak için kazak ve montlarla yürürken, mayolu bir genç elinde surf tahtasıyla kıyıda yürüyerek uygun bir dalga araştırıyordu!

Sahilden çıkıp Carmel içinde dolaşma kararı aldık. Carmel downtown çok hareketli ve renkli. Gezinen, alışveriş yapan insanlar; çeşitli dükkanlar, resim ve sanat galerileri ile Carmel gerçekten çok canlı bir tatil şehri. Özellikle Carmel Plaza denilen iki katlı çarşı çok şirin bir yer. Buradaki çiçeklere bayıldık. Zaten Amerika’da gittiğimiz her yeri çiçeklerle donanmış bulduk. Artık Amerika denince aklıma ilk anda çiçekler ve güzel evler gelecek!

224346CARMEL

Carmel’den çıkınca bir sonraki durağımız olan San Luis Obispo’ya sahildeki virajlı kıyı yolundan dolana dolana mı, yoksa içerdeki otobandan oyalanmadan mı gidelim konusunda önce kararsız kaldık, ama sonra havanın kararmasına az kaldığı için otobanı tercih ettik. İyi bir karar almışız, zira akşam yağan yağmurdan kıyı yolunda çökme olmuş ve kıyı yolunu tercih edenler epeyce sıkıntı çekmişler. San Luis Obispo Travelodge Motel’in ofisindeki konuşkan amca anlattı olayı.

Travelodge Motel de bir önceki gibi havuzu, otopark düzeni, tek katlı yerleşimiyle tipik bir Amerikan moteli(74.25$). Banyo yapıp yemek yedikten sonra fazla oyalanmadan yattık.

Not: 24 Şubat 2001 günü Monterey ve Carmel’de çektiğim (40 adet) aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.