PETKİM TREK FETHİYE’DE, 1.GÜN: BABADAĞI FARALYA TRANS (3 May 2016)

Petkim Trek grubumuz ile Fethiye dağlarında etkinlikler yapmak üzere 2 Mayıs 2016 Pazartesi günü Fethiye Ölüdeniz sahilindeki Seyir Beach otele yerleştik. Petkim Trek grubu arkadaşlarım Mehmet Tural, Zafer Gürhan, Erbil Karalı, Ali Uyar, Ali Murat Aksu, Atalay Karataş, Recai Acar, Soner Eren, Ergün Kahraman ve araç kaptanımız Dilek Tufan. Bu defa Ayşen ve Selma Yıldız da bizimle geldiler, hava elverdiği sürece deniz tatili yapacaklar.

1.GÜN: BABADAĞI FARALYA TRANS – 3 Mayıs 2016

imageSabah Ölüdeniz sahilindeki Kumsal Pide’de kahvaltı yaptıktan sonra, Fethiye Dağları Rehberimiz Yusuf Çilengir ile buluşmak için aracımızla Ovacık’a gittik. Yusuf ve Fethiye Dağcılıktan 3 arkadaşı Umut, Can ve Tamer’i aldıktan sonra parke döşeli zirve yolundan yamaç paraşütü uçma noktasına kadar çıktık. Babadağ’da 1750 metreye kadar taşıtla geldikten sonra Babadağ zirveye ulaşmak(1965 mt) hiç zor olmadı. Acele fotoğraf çekip birkaç küçük hatıra taşı aldım.

Çevrede yağmur bulutları ve zirvede kuvvetli rüzgar olunca oyalanmadan inişe geçtik. Manzarayı seyrederek bir süre toprak yoldan yürüdükten sonra işaretlenmiş patikaya girdik. Yer yer varyantları keserek inişi sürdürdük. Çevremizde çok güzel bahar çiçekleri var, özellikle pembe minik çanaklı çiçekler yörenin hakim granit taş ve kayalarının arasında harika örtüler süslemiş. Birçok fotoğraflarını çektim. Ayrıca mor, sarı, beyaz çiçekler ve sarı-pembe papatyalar çok güzeller!
DSC07495Belki de 6 aydır, sol dizimdeki problem nedeniyle böyle güzel bir dağa gelemediğimden, burada çok mutlu hissettim kendimi; çok özlemişim doğa yürüyüşünü. Yaşadığımı hissettim, bazı gereksiz yaşanmışlıkların sıkıntılarımdan kurtulduğumu farkettim. Doğada aktivite böyle bir şey işte, arınıp yeniden şarj oluyorsun; keşke daha pek çok yakınım da bunu yaşayabilse!
Bir sürü at bulunan bir düzlükteki çeşme yakınında öğle molası verdik. Buraya kadar yağmura yakalanmadığımız gibi, nispeten kapalı ve bu mevsim için serin bir havada etkinlik yapmak çok keyifli oldu.
Bundan sonra fazla etkili olmayan yağmura aldırmadan etkinliğe devam ettik. Kirme’de kısa bir mola ve 3 km sonra Faralya Gül Pansiyonda bugünkü etkinliği bitirdik.
Bu noktaya araçla gelen Ayşen ve Selma bizi karşıladı. Çay kahve içtik, Kelebekler Vadisi koyunun yukarıdan fotoğraflarını çektik. Dönüş yolunda yağmur şiddetle tekrar başladı, ancak biz etkinliğimizi bitirmiş olduğumuzda keyfimizi bozmadı. Yarınki program Mendoz Dağı; umarım şu an biraz ağrıyan dizim bana engel olmaz. Bu etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerim aşağıdaki albümdedir.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.