ARTEMİS ENGİNAR LOKANTASI ve BARBAROS KÖYÜ GEZİSİ (23 March 2017)

Aile Dostlarımız Filiz ve Ayhan Yörük ve Sevgili Kardeşimiz Müjgan Dörtköşe ile Urla Düzce köyündeki Artemis Lokantası’nda enginar yemekleri yedik ve Barbaros Köyü’nde Batuhan Bozkurt’un sanat evini gezdik.

Artemis Restorant Mavişehir’den 62 km, Konak’tan 46 km uzaklıktadır. Güzelbahçe’den Seferihisar’a giderken Bademler’i geçtikten sonra lokantanın bulunduğu Düzce Köyü sapağında Artemis’in levhasını görebilirsiniz.

Düzce Köyü Artemis Lokantası’ndaki kapalı mekanda birçok nostaljik eşya sergilenmiş. Bahçede ise çevre düzenlemesi diye birşey yok gibi; doğal yeşillik içinde oturuyorsunuz. Yazın ve kalabalık zamanlarda ortam keyifsiz olabilir.

Bugün mevcut enginar yemeklerinden 10 çeşit yedik. Her yemek enginarla çok güzel tatlar yaratmış. En son ikram edilen, incir ve kabakla birlikte hazırlanmış tatlıda da çok güzel lezzet uyumu sağlanmış. Lokanta sahibi, enginar zamanı dışındaki yılın diğer aylarında, kendi tarlasından topladığı enginarları derin dondurucudan çözerek yemek sunduğunu ifade etti.

Öğleden sonra Sanatçı Batuhan Bozkurt’un yaşadığı Urla Barbaros Köyü’ne gittik. Ustanın mekanında bir belgesel çekimi yapıldığından yarım saat kadar köyde gezdik

Sonrasında sanatçının sıcak ilgisi eşliğinde eserlerini sergilediği mekanı ve çalışma atölyelerini gördük. Neşeli sohbetler ve çay ikramı ile devam eden ziyaretimizin sonunda Batuhan Bey, ud çalıp şarkı söyleyerek hoş bir müzik ziyafeti ile bizi uğurladı.

Not: Barbaros Sanat Evi’ndeki fotoğrafları, Ayhan Yörük’ün 24 Şubat 2017 tarihindeki Batuhan Bozkurt ziyareti sırasında çekip aşağıda adresini verdiğim blog sayfasındaki paylaşımlarından seçtim.
ttp://ayhanyoruk.blogspot.com.tr/search/…/Batuhan%20BOZKURT

Dönüş yolunda Bostanlı Feribotunu kullandık; hem Körfezden günbatımını seyrettik, hem kahve içip günün sohbetini yaptık.

Bu küçük ve güzel gezi boyunca çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimden ve arkadaşların paylaştıklarından hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.