Yamanlar Batı Geçişi, Evka-6’dan Menemen Asarlık’a (23 December 2018)

Tıpkı tam bir sene önce olduğu gibi(24.12.2017), gene soğuk bir havada Yamanlar Dağı Batı Geçişi yaptık. Geçen sene Körfez üzerindeki bulutlardan dolayı görüş çok açık olmadığından güzel manzaralar çekememiştik. Bu defa bunu başarmak için daha kaliteli fotoğraf makinemi getirmeme karşın, hava gene puslu olduğundan ümidettiğim Körfez manzaralarını gene yakalayamadım!

PetkimTrek’li 10 yürüyüşçü arkadaşımla Evka-6 dolmuş son durağından yürüyüşe başladığımızda saat 8:15 olmuştu. Geçtiğimiz haftalardaki yoğun yağışlardan dolayı iyice yumuşamış zeminde ve sabah serinliğinde, nispeten yavaş bir tempo ile yükselmeye başladık. Arada dönüp İzmir Körfezi ve Mavişehir taraflarına baktığımda, şehrin üzerindeki pus gene güzel bir manzara fotoğrafı çekme şansı vermiyordu ne yazıkki!

Şiddetli bir rüzgâr olmadığından yumuşak çimenli yoldan zorlanmadan devam ettik. Daha yukarılarda, birkaç yürüşçü gruba ve bir avcıya rastladık. Devamında sola doğru Kuzeye dönüp yürüyüşü sürdürdük. Geniş toprak yolun bitiminde, son olarak körfez tarafına bakarak mevcut puslu manzaraya razı olup, fotoğraflarını çektikten sonra patikaya girdik.

Taşlı kayalıklı patika yeşil çimenlerle kaplıydı. Bu şekilde kuzeye doğru devam ederek bu bölgedeki en yüksek noktaya kadar gittik. Sağ tarafta Yamanlar Köyü ve arkasındaki Yamanlar Dağı’nın ana kütlesini ve üstlerindeki Radar tesislerini gördük. Bu bölgede doğudan gelen rüzgâr biraz şiddetli olduğundan inişe geçtik. Biraz sonra, geçen sene önünde fotoğraf çektiğimiz yığılı taşlardan oluşmuş kulenin bulunduğu yeşil alanda kısa bir mola verdik.

Bir süredir güneş açtığından ortam adeta bir bahar günü havasına büründü. Yemyeşil çimen bölgeler ve arada, o sırada ismini hatırlayamadığım sarı çiçekler vardı. Önümüzdeki vadinin tabanındaki çevrilmiş birkaç yerleşim yapılanmalarının kenarından geçerek, tekrar karşı tarafta yükseldik. Bir süre sonra çok güzel bir tek ağacın bulunduğu biraz eğimli yeşil alanda öğle molası verdik. Burada Zafer’in ikram ettiği kendi imalatı muhteşem kırmızı şarap ve eşliğinde çikolatalı incir ezmesi ile toplamda tam 1,5 saat süren çok keyifli bir yemek ziyafeti yaptık.

Mola sonrasında iyice düşen çenelerimizle(!) ikili üçlü küçük gruplar halinde muhabbeti sürdürerek uzun süre yoldan yürüdük. Sonrasında zaman zaman yoldan, zaman zaman kestirmeler yaparak patikalardan hızla inerek, iyice aşağılardaki Asarlık Mezarlığı’na kadar ulaştık. Böylece, yaklaşık 8.5 saat süren ve toplamda 17.5 km’lik bu keyifli yürüyüş etkinliğimizi sonlandırmış olduk.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.