NEFFS CANYON TRAIL PARKURUNDA BUZA TAKILDIK (21 November 2012)

Bugün, Kasım  ayının sonlarına doğru olmasına karşın bahar tadında güzel bir hava var Salt Lake City’de. Birkaç gün  önce Los Angeles’den bizi ziyarete gelen küçük oğlumuz Can ve eşi Kamer ile birlikte bu güzel havayı değerlendirmek üzere bir dağ yürüyüşü yapmaya karar verince, başlangıç  yeri evimize kuş uçuşu 5 km mesafede olan Olympus Dağı’na kuzey yüzünden tırmanan Neffs Canyon parkuruna gitmeyi önerdim. Daha patika başlangıcında 1730 metre yükseklikte olduğumuzdan, geçen hafta yağan karlardan erimeyenler vardı çevrede. Bu durumda patikada yükseldikçe buzlanmanın artacağını ve bebeği de beraberimizde getirdiğimizden kayma riskini taşıyacağımızı anlamıştım.

Nitekim öyle de oldu; başlangıçta zemin yürümek için çok uygun olduğundan hızla yükseliyorken, patikadaki karlar yavaş yavaş çoğalmaya başladı ve biraz yukarılarda karlar tamamen buz halini alınca yol almakta zorlandık. Bu durumda yaklaşık bir saat sonra geri dönmeye karar verdik. Bu noktada yükseklik 1960 metre olmuştu ve topluca bir panoramik fotoğraf çekinip geldiğimiz patikadan  geri döndük.

Patika başlangıç noktasına gelince kısa bir mola verip beraberimizde getirdiklerimizi yedik. Olympus dağının  zirve konisinden karlı yamaçlarını takiple  dağın eteklerindeki Salt Lake City evlerini izleyerek şehrin akşam alaca karanlığındaki manzarasından batıdaki  karlı dağlara kadar, temiz havadaki bu muhteşem görüşü içimize teneffüs ettik!

Maya bebek babası ile eve döndükten sonra kalanlar 7 km mesafedeki evimize yaya olarak dönmeye karar verdik. Bu defa sırtımızı Olympus dağına vererek dağın eteklerindeki bazıları gerçekten muhteşem evlerin villaların arasından, karşımızda şehrin üzerinde yükselen  karlı sıra dağların bulutlu manzaralarını izleyerek hava iyice kararmadan evimize ulaştık. Bu şehir yürüyüşünde bugüne kadar yaşamadığımız bir olayla karşılaştık, yolumuza geyikler çıktı! Herhalde onlar da ayni yoldan dağa gidiyorlardı ki bizimle karşılaştılar. Bir süre bizi süzdükten sonra yolun karşısındaki evin bahçesinde bizim geçmemizi beklediler ve biz geçtikten sonra dağa doğru yöneldiler.

Bu minik hiking ve şehir yürüyüşü etkinliğimizde çektiğim fotoğraflardan hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.