FOÇA GAGATAŞ TEPESİ ETKİNLİĞİ(E) (23 January 2022)

Foça Gagataş etkinliğimize  katılmak için Ayşen’le Villakent’ten yola çıktığımızda otomobilimin dış sıcaklık göstergesi 0.0 idi!Bu sıcaklık Foça‘da 1.0 ve Çanak’ta 2.0 oldu. Fotaş Sitesi’ne geçmek üzere sahile yöneldiğimizde denizden gelen dondurucu rüzgâr o kadar üşütücüydü ki ‘Na’pıyoruz biz?’ dedirtiyordu! Dahası sahildeki kumsal, deniz suyu içindeydi ve zorlanarak ilerledik. Fotaş alt geçidinde de çamur birikmişti, orayı da zor aştık!

Sahildeki bezdirici ayazdan kurtulunca, adeta başka bir dünyaya geçmiştik! Arkadaşlarla yürümeye başlar başlamaz pırıl pırıl gökyüzü yemyeşil doğa ve tertemiz bir hava, sonrasında içinde doğa yürüyüşü yapacağımız ortamı hemen hissettirdi. Fotaş YetmiştikBeli’ne varınca birlikteki ilk fotoğrafa poz verdik Erdem Özden ve Hasan Ayhan’la.Sonrasında yemyeşil bir dünyada yürüdük. Yer yer çiğdem ve dağ laleleri vardı. Çimenler aylarca yürüdüğümüz patikaları kapatmıştı. Sazlıca’yı geçtik ve SazlıcaVadi’de yürümeye başladık. Yükseldikçe manzara güzelleşti ve güneşin de ısıtıcı etkisi nedeniyle giysilerimizi eksiltmeye başladık!

SazlıcaVadi’nin son kısmında kısa bir çarşak tırmanışı yaptıktan sonra, toprak yoldan yürümeyi sürdürdük. Yalnızağaç mevkiinde kısa bir mola verirken Çanak Koyu manzarasının fotoğraflarını çektim.

Gagataş Tepesi’ne doğru yoldan yürümeyi sürdürdük. Bir heykel sergisi gibi boydan boya geçip ‘Gaga’ taşları, bir kuytuda öğle molası verdik.Sırtımızı verdik ‘Gagataş’ kayalarına, karşımızda Karaburun yarımadası ve Foça‘nın Orak adaları, tertemiz gök mavisinde gezinen beyaz bulutlar; çantalarımızda getirdiklerimizi paylaştık.Bir minik bulutun arkasında kalınca Güneş, molayı bitirip tekrar yola koyulduk. Çanak Koyu manzaralarını seyrederek vadi tabanına kadar indik. Sitelerden önceki ‘Son Mola Yeri’nde dinlendik azıcık.Çanak Sapağında arkadaşlarla vedalaştıktan sonra, Çanak Sitesi’nde etkinliği bitirdik. Çok soğuk, ancak doğa yürüyüşü için çok uygun güneşli bir havada, toplam 11 km süren  güzel bir etkinlik oldu.

Bu güzel doğa yürüyüşünde çektiğim fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

THE FOÇA GAGATAŞ HILL EVENT

When Ayşen and I set out from Villakent to attend our Foça Gagataş Hill Event, the temperature indicator of my car was 0.0.

This temperature was 1.0 in Foça and 2.0 in Çanak. When we headed towards the beach to pass to Fotaş Site, the freezing wind coming from the sea was so chilly that it made us say, ‘What are we doing?’! Moreover, the sand was full of sea water and we could hardly move forward. Mud had accumulated in The Fotaş Underpass, we passed it in difficulty.

After getting rid of the exhausting frost on the beach, we almost passed into another world! As soon as we started walking with friends, the bright sky, green nature and clean air immediately made us feel the environment in which we would go for a hiking. When we arrived at ‘Fotaş YetmişlikBeli’, we posed together for the first photo with Erdem Özden and Hasan Ayhan.

Afterwards, we walked in a completely green world. There were crocuses and mountain tulips in places. Grass had covered the paths we walked for months. We passed Sazlıca and started walking in SazlıcaVadi. As we got higher, the scenery became beautiful and we started to take off our clothes one by one with the warm effect of the sun.

After a short climb on the stony rocky part at the end of SazlıcaVadi, we continued walking on the dirt road. I took pictures of the Çanak Bay view while taking a short break in the Yalnızağaç area.

We continued walking on the dirt road towards Gagataş Hill. We passed among the all ‘Gaga Stones’ till to the Gagataş at the top as if watching a sculpture exhibition, and had lunch break in suitable quiet place.

We leaned against the rocks of ‘Gagataş’, in front of us is the Karaburun peninsula and the Orak Islands of Foça, white clouds floating in the clear sky blue; We shared what we brought in our bags.

When the sun was behind a small cloud, we finished our break and set off again. We went down to the bottom of the valley, following the views of Çanak Bay. Before the sites, we took a rest a while at the ‘Last Break Place’.

After saying goodbye to friends at Çanak Turnout, we finished the event at Çanak Sitesi. It was a beautiful activity that lasted 11 km in total, in a sunny weather that is very cold but very suitable for trekking.

You can watch the album I prepared from the photos I took at this event and the photos shared by my friends in the media from the link below.

Note: To watch the photos below, you can click on any of them and watch them in the direction of the arrow in the pop-up window or by using the arrow signs on your keyboard.

2 thoughts on “FOÇA GAGATAŞ TEPESİ ETKİNLİĞİ(E) (23 January 2022)

1. Merhaba, Bayındır’da yapılan Çiçek Festivali’nin 2009’daki haliyle ilgili yazı ve fotoğraf ararken rastladım blogunuza. Çok uzun zamandır yazıyor olmanız hem imrendirici hem de takdire şayan. Ailenizi, özellikle tatlı torunlarınızı, anılarınızı ve gezilerinizi okumak çok keyifli. Her birinin fotoğraflarla süslenmiş olması da öyle… Umarım çok uzun zamanlar daha bu şekilde yazmaya devam edersiniz. Blogunuzun takipçisi olmaya devam edeceğim. Sevgiler.

2. Yorumunuzu bugün gördüm. Övgüleriniz için çok teşekkür ederim. Yazdıklarımın okunması ve de böyle geri dönüşlerle bana aktarılması çok değerli. Zira çoğu kez birinci derece yakınlarımın bile yazdıklarımı okumadıklarını düşünürüm. Bu da yazma ve paylaşma heyecanımı azaltıyor olabilir. Hadi şöyle diyeyim, katkı yapmıyor!
    Yazmayı çok seviyorum. Ama bire bin katmıyorum; neyse o. Hatta bazen bir çok şeyi eksiltiyorum. Zira benden sonra kalacak bu yazılar, kesinlikle doğru, abartısız ve sade olmalı. Diğer taraftan okuyanların zamanını da düşünüyorum. Çünkü hepimizin zamanı sınırlı ve bunu güzel değerlendirmemiz gerekiyor. Bu nedenle olabildiğince kısa, fakat kapsayıcı olmalıyım. Nispeten bol fotoğraf koyuyorum.
    Selam ve sevgilerimle, iyi günler dilerim.