İDADİK MAHMUT DAĞI ZİRVE ETKİNLİĞİ (15 January 2023)

Villakent kapı komşumuz Mehmet Boran ile İdadik Mahmut Dağı Zirve etkinliğine katıldık. Yukarıkızılca’da sisler puslar içinde başladığımız etkinlik, yukarılara doğru havanın açmasıyla ‘Kaçkar’ sislerini geride bırakıp çevredeki Armutlu Sivrileri, Nif, Spil dağlarının muhteşem panoramik manzaraları eşliğinde 3 saatte zirveye ulaşarak sürdü. Zirvedeki öğle molasından sonra klasik rotadan, gene 3 saatte inerek etkinliği bitirdik.

5DB479AB-C407-4FFA-B30F-0ACF16DA2482-scaled

Mehmet ile sabah 8:15’de Villakent’ten yola çıkıp Yukarıkızılca’da aracımızı park ettiğimizde Saat 9 olmuştu.

7FC5C4FA-6F46-402B-811E-DFD67DA6CF8Fİdadiklileri, bahçesinde güzel bir Atatürk köşesi bulunan muhteşem taş caminin yanındaki kahvede, kahvaltı yaparken bulduk. Sonra 9:30 gibi Yukarıkızılca içinden etkinlik başladı.

C08F28F7-253B-4912-8CCB-70A3FC623297-scaled

Köyün güneybatı istikametindeki, merdivenle çıkılan parkın içinde geçip yoldan devam ettik. Toplam sayımız 14 kişi olarak devam ederken, bir büyük otobüs ile gelmiş kalabalık bir grup ile karşılaştık. Oyalanmadan devam edip inşaat halindeki evleri, kale gibi istinat duvarlarını ve büyük tekerlek izleri kalmış geniş çamur yolları geçip doğal orman arazisine girdiğimizde Saat 10’u geçmişti.

D930281E-D448-456A-9830-8EA26638DFE1-scaledKeyifle orman içinde ilerlerken sis bastırdı. Öylesine ki çevremizdeki çok büyük tepeleri ancak yakınına geldiğimizde görebiliyorduk.

D248A9A8-DA7B-4FE3-AB89-9FDA3421EF4A-scaled

Bir süre sonra B Grubu diye adlandırılan daha hızlı yürüyecek grup öne geçince, biz de Mehmet’le onlara takıldık. Ancak bu bölümdeki hızlı tempo beni çok zorladı ve çoğunlukla geride kaldım. Sisten havadaki nem iyice artınca gözlüğüm buğulanıyordu ve gözlüksüz ıslak kaygan taşlı patikada zorlanarak ilerliyordum. Hatta Rehber böyle devam etmem yerine, bekleyip arkadan gelen A Grubu’na katılmamı önerdi. Ben devam ettim ve aşırı nemli bu havada nefes nefese tırmanışı sürdürdüm.

38CEA9C7-B7EB-4138-8EA5-CBD0EFC0C8A8-scaled

Sonrasında sis bitip de ‘Kaçkarlar’ manzaralı sisli vadileri arkamızda bıraktığımızda, daha rahat yürüyebildiğimi gördüm. Bu şekilde uzun süre o bildiğimiz Mahmut Dağı orman bölgesinde yol aldık.

6ECA8DD0-0903-4D8C-80BE-32EF96AB6189-scaled

Geniş toprak bir yola girdiğimizde Mahmut Dağı Gözetleme Kulesi, sağ ilerimizde ve oldukça uzakta gözüküyordu.

B8F6B971-027F-4D71-9071-B7E665D40DEB-scaled

Bu yoldan nispeten daha rahat bir şekilde devam ederek Mahmut Zirve konisine iyice yaklaştığımızda herkesin bildiği mola yerine ulaştık. Burada oyalanmadan devam edip varyantlı çıkışı tercih ederek etkinliği sürdürdük. Rüzgâr santrallerini ağaçların arasından zar zor gördüğümüz bir noktada kısa bir nefesleme yaptıktan sonra zirveye doğru son tırmanışa geçtik.

0352A0A9-C923-4186-BE27-40E536EB1EAE-scaled

Bundan sonra iyice dikleşen yolda, yürüyüşün başlangıcındaki geride kalmalarımı telafi etmek üzere, öne geçtim. Başta Rehber grup da temposunu artırdı ve zorlu tırmanış, yukarıya doğru gittikçe kısalan varyantlarla zirveye kadar 20 dakika sürdü. Tepeye en önde ulaştığımda nefes nefese kalmıştım. Ancak son Mahmut Dağı etkinliğimden 7 yıl aradan sonra tekrar burada olduğum için çok keyifliydim.

F2320724-E426-476D-A08A-69FB138C7CA0-scaled

Gözetleme kulesinin bulunduğu düzlükten çevredeki panaromik manzaraların fotoğraflarını çektim. Mehmet de gelince birlikte hatıra fotoğrafı çektik.

150C7AFA-EC36-4BC6-87C7-5F6F3BD9DD44-scaled

Arkadaşlar geldiklerinde hemen kulenin nispeten az rüzgâr alan tarafında atıştırmaya başladılar. Ben biraz daha nefeslendikten sonra bir şeyler yemeyi tercih ettim. Daha birkaç lokma almıştım ki herkes işini bitirmişti bile ve birlikte hatıra fotoğrafı çekip dönüşe geçtik.

EB67674C-3496-4C1E-B61A-A55B3E4637EA

Dönüşte varyantın tamamını kullanmadık ve ilk fırsatta kestirme yapıp hızla üst mola yerine indik. Burada bekleme yapmadan biraz daha aşağıdaki pınarın bulunduğu mola yerinde biraz dinlendik. Sonrasında klasik iniş rotasını kullanarak inişi sürdürdük.

76E83534-75C2-4A0F-8779-0746EBF1B8BD-scaled

Dönüş tahmin ettiğim gibi benim için sıkıntılıydı. Düşüp herhangi bir sakatlık yaşamamak için çok dikkat sarf ettim ve çoğunlukla geride kaldım. Arkadaşlar, sağolsunlar, beni her zaman beklediler ve birbirimizden kopmadan en aşağılara kadar inişi sürdürdük.

82ECA6A2-6348-4A05-9BC0-6D4218175EC0-scaled

Halkın piknik alanı olarak kullandığı bölgeden sonra asfalt yoldan hızlı ve sıkıcı bir yürüyüş yaparak köyün içinde etkinliği bitirdiğimizde saat 16 olmuştu.

357C1D8A-88C9-4B96-A0FD-7DB15255F89A-scaled

A Grubu bizden yarım saat kadar önce gelip, sabah kahvaltı yapılan kahvenin önündeki açık alanda dinleniyordu. Çay kahve ve kısa sohbetlerden sonra, çok fazla oyalanmayıp vedalaşarak İzmir’e döndük.

Bu güzel ve benim için oldukça zorlu geçen etkinlik sırasında çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

4 thoughts on “İDADİK MAHMUT DAĞI ZİRVE ETKİNLİĞİ (15 January 2023)

1. Şinasi bey,harika bir etkinlik olmuş,orada olmayı çok ama çok isterdim, dağlar benim için olmazsa olmazıdır.

2. Şinasi Bey,
    Merhabalar! Çok garip bir soru gibi gelebilir ama Mahmut Dağı tırmanışı sırasında telefon servisiniz çalıştı mı yoksa sinyal alınmıyor mu?

3. Tülay hanım , zirvede telefonla fotoğraf çektim ama konuşmadım. Bu nedenle sorunuza cevap veremiyorum. Ancak rehberimiz zirveye doğru telefonla konuşarak geliyordu. Bu durumda sanki orada telefon çekiyor gibi gözüküyor. Ancak emin değilim.