Yağmur Ensemizde, Gaziemir’den Trazlı ve Balçova’ya Yürüdük (21 January 2018)

Yürüyüşe başladığımızda yağmur ince ince yağıyordu. Gaziemir İzban durağından itibaren meydana kadar yürürken yağmurun ilerki saatlerde şiddetlenebileceğini düşünüyorduk. Ama öyle olmadı, hiç sağnağa dönmedi, hep kibarca kendini hatırlattı. Arada bulutlar açıldı, hatta güneş dahi çıktı. Neticede Trazlı üzerinden Balçova’ya kadar yağmur ensemizde, 20 km’ye varan bir keyifli bir yürüyüş yaptık.

324decfc-053a-47ca-9dcb-fb487f6dcaa3

Bugün PetkimTrek’te katılım düşük olduğundan, araç kiralamayıp izbanla Gaziemir’e gittik. İstasyon yakınındaki bir kahvede sabah çaylarımızı içip meydana doğru yola koyulduk. İnceden yağan yağmurun kesilmeyeceğini anlayınca, meydanda yağmurluklar ve tozluklar giyildi.

Gaziemir’i geride bırakıp doğaya girdiğimizde, ortamın güzelliğini soluyunca böyle yağmurlu bir haftasonunda iyi bir tercih yaptığımızı hissettik. Yağmur neredeyse yağmıyor, tatlı bir esinti var ve tertemiz bir hava. Ortam yemyeşil ağaç çimen, zemin ıslak toprak, vadi tabanlarında minik dereler şırıl şırıl; işte İzmir’in kışı böyle bir şey!

Gaziemir’de iki köpek katıldı bize ve Trazlı yakınlarına kadar yanımızdan ayrılmadılar. Oralarda karşılaştığımız domuz avcılarına kattık onları da, sonrasında Balçova’ya kadar gelmekten kurtuldular.

Trazlı’yı uzaktan gördüğümüzde önümüzde çok derin bir vadi vardı. Vadinin tabanına kadar inip sonrasında yukarıya tırmanmak epeyce zamanımızı aldı. En yukarıya vardığımızda uzaklardan Balçova’nın yeşil tepelerini gördük. Behzattepe, Teleferik Tepeleri(Three Sisters) ve diğer ormanlık tepecikler. Oraya kadar daha epeyce yolumuz vardı. Bu nedenle Trazlı’ya giden asfalt yolu aşıp, Balçova tarafına bakan uygun bir yerde öğle molası verdik.

32dc7809-bef1-4c3c-9218-8088d11e6924

Öğle molasında çok inceden çiseleyen yağmur, sonunda tamamen kesilince ortam daha güzel oldu. Balçova taraflarına doğru önümüzdeki vadinin tabanına paralel şekilde sol sırtlardan patikalar bularak devam ettik.

Çok uzaklarda gibi gözüken Şehir binalarına doğru önce toprak yoldan, sonra patikadan yaklaştık. Tam doğadan çıkıp caddeye adım attığımızda yağmur başladı. Otobüs durağına seyirtirken öndekiler kalkmakta olanı yakaladılar. Kalanlar olarak sonraki otobüs ve arkasından izbanla evlerimize yöneldik.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşların medyada paylaştığı fotoğraflardan seçtiklerimden hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

2 thoughts on “Yağmur Ensemizde, Gaziemir’den Trazlı ve Balçova’ya Yürüdük (21 January 2018)

1. Şinası ağbi süpersiniz herşey çok güzel gözüküyor keşke İzmir’de olsaydım diyorum . Ne yapalım artık yazı bekleyeceğiz çok selamlar

2. Yok be yav, ne süperliği! İzmir’de yaşamanın avantajını değerlendiriyoruz: Pazar günleri dağ doğa yürüyüşü yapıyoruz. İlave olarak hafta ortasında da doğada yürüyüş yapan arkadaşlarım var, ama ben o kadar zaman ayırmam. Özetle Ali’cim, İzmir’in Kışı güzeldir, Yazı değil! Yazları Foça güzel😊.