GAGATAŞ TEPESİ’NE SAZLICA’DAN ÇIKTIK (14 November 2021)

Yaz sonrası yeni dağcılık ve doğa sporları döneminin başlangıcı olarak Gagataş Tepesi’ne bir etkinlik düzenledim. Artık takipçilerimin çok iyi bildikleri gibi Foça Çanak Koyu’nun en yüksek noktası olan Gagataş’a geçtiğimiz zamanlarda çeşitli parkurlardan çıkmıştık. Biraz farklı olarak, bu sene çok hızla ilerleyen YukarıSazlıca mevkiindeki yol ve inşaat çalışmalarını görmemek için, çıkışı SazlıcaVadi tarafından başlatarak, dönüşte de sitelerin arkasındaki vadiye kadar inmeyi düşündük. Sonrasında sitelere varınca daha fazla yürümek isteyenlerle sahil tarafındaki KlasikTur’u yapacağız.

Bu yürüyüşte Çanak Koyu Sitelerinde ikamet eden komşularından Mehmet Uyaroğlu, Hasan, Hulisi, Elif, Berna, Demet ve Petkim’den arkadaşlarım Ayhan ve Süha ile beraberiz. Saat 9:15 civarında Fotaş içinden yürüyüşü başlatıp önce Fotaş70’likBeli’ne çıktık.

Kısa bir bilgilendirme ve fotoğraf çektikten sonra deniz tarafına yönelerek Sazlıca sahiline ulaşan yamaçtan indik. Biraz yoldan yürüyüp MercanKent tarafına sapıp devamında SazlıcaVadi yamacına doğru yürüdük. Buradan neredeyse ilkbahar yeşilliklerini andıran çimenler ve yer yer sarı çiçekler arasından YukarıSazlıca mevkiindeki Gözde sokağın bittiği en doğudaki toprak yola kadar güzel bir doğa yürüyüşü yaparak ulaştık.

Sonrasında yer yer doğuya ve güneye kıvrılarak yükselen rotada Yeni Foça’ya giden toprak yola vardık. Biz batıya yönelip gene kıvrımlar yaparak yükselen toprak yolda yürüyerek Saat 11:40 gibi hepimiz Gagataş kayasına ulaştık.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın medyada paylaşılan fotoğraflarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.