FOÇA ÇANAK SAKLIKONAK-ORTATEPE ROTASI (21 November 2021)

Biraz yaz boyunca yaptığımız sabah yürüyüş parkurlarımıza veda ve biraz da yeni sezondakilere merhaba demek amacıyla, sömestr tatilinde Çanak Koyu sitelerinde olabilecek arkadaşlarla da görüşebilmeyi umarak, esasında 2 sabah yürüyüşünden meydana getirdiğim SaklıKonak-OrtaTepe Rotası’nda yürümeyi düzenlemiştim. Etkinliğe Fotaş’ta ikamet eden sabah yürüyüşçüsü arkadaşlarımdan Hasan Ayhan ve Hulusi Kahraman katıldılar. 2022 yaz sezonuna kadar benzeri başka etkinlikler yapabileceğimizi ve belki daha fazla katılım sağlayabileceğimizi umuyorum.

Pazar sabahı 8 gibi Foça’ya gitmek üzere Villakent’ten ayrıldıktan sonra otomobilimden “Buzlanma Tehlikesi” uyarısı aldım. Gerçekten de dış sıcaklık 3 derece gösteriyordu. Foça’ya yaklaştıkça sıcaklık yükseldi ve Çanak’ta 11 derece idi. ‘Denizden iç kısımları, Ege’nin denize dik dağ sıraları arasındaki vadilerden ulaşan rüzgarlar soğuturken, Çanak Koyu denizin ılıman etkisiyle 7-8 derece daha sıcak olabiliyor’ diye düşündüm. Yazın da bunun tersi oluyordu: Çanak Koyu, Villakent’ten 7-8 derece daha serin!

Hulusi ve Hasan ile Fotaş’ta buluştuktan sonra, birsüre başka bir katılım daha olup olmadığını bekledik. Başka gelen olmayınca Fotaş içinden 70’likBeli’ne doğru yürüyüşü başlattık. Önce MiniTepe’den Çanak Koyu manzarası seyrettik. Sonra Vadi tabanına kadar iniş yapıp GagataşTepesi’ne giden toprak yolun sağına saparak HavuzluEv rotasına girdik. Buradan YumurtaKaya, Balcı’nınEvi patikaları ile SaklıKonak’a kadar yürüdük. Bu bölgede arıcılık yapanların bahsettikleri pembe püren çiçeklerinin ne kadar çok ve güzel olduklarını gördük.

SaklıKonak’taki kısa moladan sonra geldiğimiz yoldan geri döndük. Gagataş sapağını geçtikten ve BesiÇiftliği çöplüğüne gelmeden önce sağdan patikaya girip dere yatağının sağından devam ederek YassıTepe rotasına geçtik.

YassıTepe’de bir hatıra fotoğrafı çektikten sonra güneydoğudan geri dolanıp dere yatağına doğru inerken senenin ilk çiğdemlerini gördüm. İnişin sonrasında karşıdan PeriBacası noktasına kadar tırmandık. Burada birden karşımıza çıkan Çanak Koyu sahil tarafını seyrederek kısa bir nefeslendik.

PeriBacası’ndan da yükselerek Mete’ninKaya’ya kadar tırmandık. Burada da son bir kısa mola ve devamında OrtaTepe’ye vardığımızda Saat 12 olmuştu. OrtaTepe’nin rüzgar almayan tarafında dinlenirken, Gagataş Tepesi yeşilliklerin en yüksek noktasında duruyordu.

OrtaTepe’ye ulaştıktan sonra artık tırmanışlarımız sona erdiğinden yarım saatten fazla mola verdik. Güneşin sıcaklığı yorgunluğumuza çok iyi geldi. Dönüş yolunda hep iniş yaparken yükseltinin her iki tarafındaki manzaraları seyrederek, Saat:13 gibi etkinliğimizi Fotaş’ta bitirdik.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.