VİLLAKENT DEĞİRMENDAĞI TEPESİ YÜRÜYÜŞÜ (6 Mart 2022)

2021Yazı bitip de dağcılık yeni sezonuna başladığımızda dahi Pandemi hız kesmediği için, Ayşen’e karşı sorumluluğumdan dolayı, faaliyetlerine başlayan dağcılık kulüplerimizin etkinliklerine katılamıyorum. Bu nedenle Villakent’te bir ekip oluşturup Villakent çevresinde  doğa yürüyüşleri başlatmıştım.  Başladığımızdan beri bu sezonda yaptığımız 14 etkinlik içinde en uzun parkuru bugün yürüdük. Villakent’ten güneye doğru İzmir Kuş Cenneti sulak alanlarına bakan tepelerin en sonuncusu olan Değirmendağı Tepesi’ne gitmeye karar verdik. Geçtiğimiz Salı günü göz ameliyatı olan Ayşen bugünkü yürüyüşe katılamadı.

Gidiş-dönüş 15 km tutacağını bildiğim bugünkü etkinlikte, kadim yürüyüşçülerimiz Oya ve Mehmet Boran çiftine ilave olarak, ekibe ilk defa katılan iki arkadaşımız vardı. Kondisyonları uygun olduğundan Sevin Egemen ve Zeynep Karadağlı program teklifime olumlu yanıt verdiler. Böylece ortalama bir B Yürüyüşü niteliğindeki etkinliğimizde 3 tepe tırmandık: Baltadağ, DüzlenTepe ve Değirmendağı Tepesi.

Hava tahmini veren bir çok site Bölgemizde yağmurlu bir gün geçireceğimizi belirtmesine rağmen, oldukça isabetli tahminler verdiğini bir çok defa denediğim Poseidon sitesine göre yürümeye başlamayı düşündüğümüz Saat 13’den sonraki saatlerde yağış beklenmediğini arkadaşlarıma bildirmiştim. Nitekim bulutlu, fakat yürüyüş için son derece elverişli hafif serin ve rüzgarsız çok güzel bir havada verimli bir doğa yürüyüşü etkinliği yaptık.

BaltaDağ’ı pasgeçip Değirmendağı Tepesi’ne gitmeyi planlamışken, yeni katılan arkadaşların da görmesi için önce BaltaDağı Tepesi’ne tırmandık. Burada mola vermeden devam edip DüzlenTepe yükseltisine başlamadan önce “Ümit’in Mola Yeri’nde biraz dinlendik.

Kısa molayı iyice kısa tuttuk, zira bulutlanma biraz arttı gibi geldi bize. DüzlenTepe’nin en yüksek noktasında kuş cenneti alanını güzelce seyredebileceğimiz oturma sıraları şeklindeki kayalıklara gelince manzarayı seyrederken bir şeyler atıştırdık.

DüzlenTepe’nin bu seyir noktası, bugüne kadar geldiğimiz Villakent’e en uzak nokta idi. Bugün farklı olarak buradan devam edip, biraz daha güneydeki Değirmendağı Tepesi zirvesine ilk tırmanışımızı yapacağız. Karşımızdaki tipik üçgen görünümlü tepenin sağ tarafından yükselerek etrafından dolanıp en yüksek noktasına çıktık. Yol boyu seyrek olarak gördüğümüz yabani lalelerine, bu tepede daha sık karşılaştık. Burada bir hatıra fotoğrafı çektikten sonra bir süre manzarayı seyredip dönüşe geçtik.

Dönüş yolunda, buraya geldiğimiz rotaya Doğu tarafından paralel bir rotayı takip ettik. Bazı yerlerde istemeden birkaç kestirme yaptık ve bu sayede bir yerde yaban nergisleri görmemiz güzel bir sürpriz oldu.

Tepeleri bitirip ovaya doğru alçalırken aralıklı olarak karşılaştığımız incir ağaçlarını saya saya en aşağılara kadar devam ettik. Sonrasında Mahallemize komşu Keyifli Yaşam Evleri sitesinin köşesinden Villakent’e doğru yönelerek etkinliği bitirdik.

Bu keyifli doğa yürüyüşünde çektiğim fotoğraflarından ve Mehmet Boran’ın medyada paylaştıklarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.