İZMİR KUŞ CENNETİ VİLLAKENT ETKİNLİĞİ (25 Şubat 2024)

‘Arkadaşlar, 25 Şubat 2024 Pazar günü Villakent Komşuluk Yürüyüş Grubu olarak İzmir Kuş Cenneti’nde olacağız. Özel araçlarımızı kuş cenneti otoparkında bıraktıktan sonra, sulak alanda DüzlenTepe’den iki adacık gibi duran, tepelere doğru yürüyeceğiz. Bu sırada uzak sularda gezinen flamingolar, balıkçıllar görebiliriz. Tepelik bölgelerde Leukai antik şehrinin kalıntıları görmeye çalışacağız ama daha çok yaban lalelerinin fotoğraflarını çekeceğimizi umuyorum. İzmir Kuş Cenneti düz bir bölge olduğundan boyunlu botlara ihtiyaç olacağını düşünmüyorum. Rüzgarlı bir gün olursa rüzgarlık, rüzgarsız bir gün olursa sivrisinek kovucu sprey gerekebilir. Aynı rotadan döneceğimiz için, daha uzun veya kısa yürümek isteyenler tercih yapabilecekler. Dürbün ve fotoğraf makinesi almayı unutmayın. Buluşma ve Hareket: Villakent Merkez Parkı Saat: 11:00’

Villakent Komşuluk Yürüyüş Grubu sayfasında bu duyuruyu paylaştıktan sonra Pazar günü iyi bir katılım bekliyordum. Nitekim, beklediğimin de üstünde, güzel bir katılım oldu; 13 otomobil ve 32 kişi.

İzmir Kuş Cenneti Tesisleri önünde toplu bir hatıra fotoğrafı çektikten sonra, Saat 11:40’da yürüyüş başladı.

Üçtepeler mevkiine doğru giderken her iki taraftaki sulak bölgelerde ve oldukça uzaklarda kuşları görüyoruz. Toplu olarak sularda gezinenler flamingolar olmalı. Tek tük dalıp çıkanlar da karabataklar..

Üçtepeler bölgesine gelince, başlangıcında Leukai antik şehir levhası olan patikaya girmeden önce, buraya kadar yapılan 4 kilometrelik yürüyüşü yeterli bulan arkadaşlarla vedalaştık.IMG_0050

Üçtepeler’den önümüzdekine çıkan toprak yoldan yükselirken yaban laleri gözükmeye başladı. Pembe, beyaz, mor, arada kırmızılar pek güzeller; kuşları unuttuk, lalelere çığlık atıyoruz!IMG_0064

Yolun sonunda ve yükseltinin en yüksek bölgesinde sulak alana bakan uçurumlara vardık. Manzarayı seyrederken kısa bir mola yaptık, arkadaşlarımızın ikramlarından tattık.IMG_0071

Moladan sonra geldiğimiz yollardan dönerken bugün burada etkinlik yapan İdadik klubü üyesi arkadaşlarla karşılaştık. Başlarında Ümit Yılmaz, Üçtepeler’in üçünü de yürüdüklerini söylediler.

Geldiğimiz rotadan tekrar yükseltisiz düz yollara inince rotamızı tesislere çevirip daha hızlı yürüdük. Her iki tarafınızdaki sularda konuşlanmış flamingoların seslerini duyarak, arada dalıp çıkan karabatakları izleyerek yürüdük.

Dönüş yolunda en geride kalırken fotoğraf makinemin zoom özelliğinden yararlanarak fotoğraflar çekmeye çalıştım. Buna rağmen güneşin de iyice parlamasından dolayı bu yol bana sıkıcı geldi.

Tesislere vardığımda grubun çoğu bekliyordu. Dönüş yolundan şikayet eden olmadı. Herkesle birlikte otoparka yönelirken, arkadaşları bilgilendirmek amacıyla, Ayşen’le İzmir Kuş Cenneti tesisini ziyaret ettik.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan ve arkadaşlarımın paylaşımlarından seçtiklerimle hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz

Aşağıdaki fotoğrafları herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.