Santa Clarita/San Francisco Turu (30 Ocak – 1 Şubat 2016)

San Francisco BayIMAGECan, 9 yıllık Dreamworks kariyerinden sonra, hatta sözleşmesinin bir yıl öne çekilmesini istiyerek, ILM ile (Senior Effect Artist olarak) sözleşme imzaladı. ILM’in açılımı Industrial Light and Magic. 1975 yılında George Lucas tarafından kurulun şirketin Merkezi San Francisco’da. Esasını görsel efekt ve bilgisayar temelli animasyon ve sinema olarak özetleyebileceğim şirketin en büyük ikonu Yıldız Savaşları(Star Wars), nerdeyse 40 yıldır şöhretini koruyor. Bugünlerde Star Wars’u 8.5 milyar dolara Disney’e satan şirket, böylece Can’ın istihdamını da sağlayabilmiş durumda!

Golden Gate

Şakası bir yana Can için gerçekten çok önemli bir sıçrama olan bu şirket seçimi, özel hayatlarında önemli değişiklikler yapmalarını gerektiriyor. Öncelikle Los Angeles Santa Clarita’dan San Francisco’ya taşınmak zorundalar. Can 1 Şubat 2016 tarihinde işbaşı yapacak, evlerini de 1 Mart 2016 olarak taşımış olacaklar. Bu nedenle San Francisco’da kiralık ev aramak zorunluluğu olduğundan Can ve Kamer’le 30 Ocak 2016 tarihinde San Francisco’ya gitmeye karar verdik. Haftasonu birlikte halledemezsek Pazartesi de aramak zorundayız. Sonrasını düşünmek zor, zira Kamer Everest’den daha uzun süre ayrı kalamaz.

Cumartesi sabahı 7 gibi Santa Clarita’dan emektar Honda’mız ile yola çıktık. Yaklaşık 580 km sürecek yolculuğun 458 km’lik kısmı I-5 N üzerinden olacak şekilde rotayı belirledik. Evden kolayca ulaştığımız “Freeway”de yol alırken, bir ara baktığım yol ekranında 219 mil( 352 km) hiç sapma olmadığını gördüm. Hemen bu anın fotoğrafını çektim, zira bu benim bu güne kadar gördüğüm en uzun çıkış yapmadan devam eden rota olacaktı!

65 km sonra ilk mola yerimiz olan  Tejon’da kahvelerimizi aldık. 200 km sonrasında ikinci molamızı verdiğimiz Harris Ranch’da ince ince yağmur yağıyordu. Çevredeki çok büyük sığır ağıllarından gelen kokulardan hızla kaçarak N5’den devam ettik. Los Angeles’in nispeten kurak görüntülü arazilerinden sonra, kuzeye doğru geniş tarım alanları ve uzaklarda bulutlu tepelerle daha yeşil bir bölgeye doğru yaklaştığımız belli oluyordu.

65 Red Hill Circle 15D Tiburon CA 94920

N5’den ayrılıp San Francisco’ya saptıktan sonra, bazılarının üzerlerinde rüzgar santralları olan yemyeşil tepeli bölgelerden geçtik. Şehre girdikten sonra kalabalıklaşan yolda devam ederek Oakland, Berkeley derken, nihayet Saat 12:30 gibi San Francisco Sausalito sahilinde bir restoranda yolculuğu bitirdik.

Yemekten sonra oyalanmadan Can’ın önceden belirlediği ve randevularını ayarladığı evleri görmek üzere tekrar yollara düştük. Şansımızdan hava güzeldi ve seçilen yerlerin hepsini rahatça görebildik. Bazılarını hemen eledik ve bazılarını biraz kabullenir gibi olduk ama, ne yazık ki hiçbirini tam olarak beğenemedik.

Günü bitirirken, Ayşen’le 2001 yılında San Francisco’ya geldiğimizde ziyaret ettiğimiz Tiburon bölgesindeki Fil Kayası’nı görmek istedim. Tiburon downtown bölgesinden geçerken 15 senede neredeyse hiçbirşey değişmemiş gibiydi. Aracımızı parkedip çevrede biraz yürüyük, bu ara birkaç fotoğraf çektim. Kısa bir süre sonra ortalık karardığından ve hava soğuduğundan dolayı fazla oyalanmadan aracımıza döndük. Can’lar taşınıncaya kadar evlerinde kalacağı Walnut Creek’de oturan arkadaşları bizleri bekliyorlardı ve orası da yaklaşık 65 km mesafedeydi.

Lucas Arts

Cüneyt ve Işıl muhteşem evlerinde bizi çok güzel ağırladılar. Ertesi gün kendimi iyi hissetmediğim için, ev bakmaya Kamer’le Can gittiler. Pazar günü evsahipleri ile birlikte kahvaltı yaptıktan sonra, günü odamda çoğunlukla yatarak geçirdim.  Daha sonra güzel haberi aldık: Büyük bir şans eseri olarak kendi koşullarına çok uygun bir ev bulmuşlar; hem de Tiburon’da!

1 Şubat 2016 Pazartesi sabahı, arkadaşları ile vedalaşıp erkenden yola çıktık. Önce Can’ı ILM’in bulunduğu San Francisco Presido’ya bırakacağız. Yaklaşık 50 km olan yol Bay Bridge ve San Francisco downtowndan devamla, Golden Gate güney ayağına yakın Presido parkına kadar sürdü. Bugün San Francisco’da başlayan NFL final haftası dolayısıyla trafiğin çok yoğun olmasına karşın, Saat 9 gibi ILM ofis binaları dibine kadar gelebildik.

GEIMAGEChestnut Bakery Presido San Francisco

Hatıra olarak birlikte birkaç fotoğraf çekildikten sonra, Can’ı işine uğurladık. Arkasından Kamer’le park civarında kısa bir tur atıp, buraların ünlü yerel kafelerinden The Chestnut Bakery’de latte kahve ve  çikolatalı harika bir tatlı yedik. Kaderin cilvesine bakın ki, kafenin karşısıdaki sinemada DreamWorks’ün son filmi Kungfu-Panda3 oynuyormuş!

Böylece kafede biraz dinlendikten sonra Santa Clarita’ya dönmek üzere yola çıktık. Bu defa San Jose tarafından giderek Palo Alto’da Kamer’in arkadaşı Ahzen’e uğradık. Ahzen’in bebeği ve annesini de gördükten sonra tekrar yola koyulduk ve dönüş yolunu birlikte katedip akşam 18:40 gibi evimize ulaştık.

Bu çok anlamlı ve de keyifli gezide çektiğim fotoğraflardan hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.

Santa Clarita/San Francisco Turu (30 Ocak – 1 Şubat 2016)” hakkında 2 yorum

1. Şirketin London,Singapur,vancouver de de merkezleri varmış.San Francisco nun en güzel yerlerinden birinde yaşayacaklar.Can herhalde Golden gate köprüsünden Gidip gelecek işine,ne güzel.Oralarda bir çikolata fabrikası gezmiştik sanki.piresido Parkı’na yakın.

2. Evleri Tiburon’da olduğuna göre her iş günü Golden Gate geçişi yapacak. Tiburon’dan San Francisco merkezine feribot varmış diye duymuştuk, belki arada körfezi geçerken kullanabilir. Her iki halde de güzel bir işe gidiş yolu..