Manisa’dan İzmir’e Yürüdük(Gürle-Kayadibi) (12 Nisan 2015)

İdadik B Grubu olarak Manisa Gürle Köyü’nden İzmir Bornova Kayadibi Köyü’ne toplam 18 km yürüdük. Yamanlar zirvelerinde 1100 metrelere tırmandık ve Karagöl’ü tepeden izledik. Rehberimiz Ali Rıza Karabacak önderliğinde 15 İdadik’li, kışı aratmayan çok soğuk günlerden sonra nihayet bahar tadında ılık ve güneşli bir günde, Yamanlar dağında yaman bir etkinlik yapmış olduk. Ayrıca bugün “Üç Çeyrek Asırlık Dağcı” dostumuz Asım Naycı’nın etkinlikte bizimle birlikte olması ise, günün hoş bir sürpriz beraberliği oldu.DSC06869

Sabah Bornova Çiçekli Köy yolunda bir kafede çay molası verdikten sonra, Manisa Gürle Alabalık Çiftliği’nde otobüsü terkederek, Gürle Köyü’nden yola çıktık. Gürle dağınık ve özensiz, hatta pis bir köy diyebilirim. Oysa Yamanlar dibindeki kaynağından doğan suları, dereler halinde köy içinden akan tertemiz suyu ile buradaki harika doğa içinde bu köy ne kadar güzel olabilirdi kimbilir!

DSC06786Saat 9:30 civarında yürüyüşe başlamıştık. Köyü boydan boya geçtik. Gürle’den sonra yürüyüş hep tırmanma şeklinde devam edeceğinden, hemen köy dışında iyi bir sabah jimnastiği ile vücüdumuzu ısıttık. Sonra öğle saatlerine kadar, çoğunlukla orman içinden yükselerek yürüdük. Çok kullanılmayan patikalar zaman zaman kayboluyordu. Birçok yerde devrilen ağaçlar ve yürüyüşü zorlaştıran dallar arasından çıkışımızı sürdürdük.

Yürüdükçe ulaştığımız yükseltilerin sırtlarında seyrekleşen ağaçların arasından Spil, Mahmut ve Nif zirvelerini izleyebiliyorduk. Önümüzdeki Yamanlar zirveleri ise, biri bitince diğeri başlıyordu. Bu şekilde tırmanmaları bitiremeden, Saat 13:30 civarında nispeten en uzun çıkıştan sonra yemek molası verdik.45 dakika süren öğle yemeğinden sonra devam eden yürüyüşümüzde tırmanma bir saat kadar daha devam etti. Nihayet Karagölü uzaktan gören zirvelere ulaştık. Burada birkaç fotoğraf çekmek için soluklandıktan sonra artık hep iniş olan yürüyüşümüze devam ettik.

Bir süre sonra orman iyice seyrekleşti ve taşlı yeşil açıklıklar içinden yürüdük. Uzaklardan ilk çatılarının gördüğümüz Kayadibi Köyü’ne, bir süre toprak yoldan ilerleyerek vardığımızda Saat 17:30 olmuştu. Burada kısa bir ayran soda molası verdikten sonra aracımıza kurulup evlerimizin yolunu tuttuk.

Bu güzel etkinlikte çektiğim fotoğraflardan seçtiklerimden hazırladığım albümü aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz:

Not: Aşağıdaki fotoğrafları, herhangi birine tıklayıp, açılan penceredeki veya klavyeniz üzerindeki ok işaretleri yönünde izleyebilirsiniz.